شکایت والدین کارساز شد؛ ممنوعیت برگزاری جشن هالووین در مدارس مغولستان

شکایت والدین کارساز شد؛ ممنوعیت برگزاری جشن هالووین در مدارس مغولستان
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت آموزش مغولستان با ارسال نامه‌ای به تمامی مدارس این کشور از آنها خواسته تا پیرو دریافت شکایت‌های واصله از بسیاری از والدین دانش آموزان، در سال تحصیلی جاری از برگزاری این جشن ممانعت به عمل آورند.

آگهی

مغولستان برگزاری مراسم جشن هالووین را در مدارس این کشور ممنوع کرد.

دولت مغولستان هدف از این اقدام خود را کاهش نگرانی‌های گسترده نسبت به از میان رفتن سنت‌های بودایی این کشور تحت تاثیر رشد سریع اقتصادی اعلام کرده است.

بر همین اساس، وزارت آموزش مغولستان با ارسال نامه‌ای به تمامی مدارس این کشور از آنها خواسته تا پیرو دریافت شکایت‌های واصله از بسیاری از والدین دانش آموزان مبنی بر این که درخواست فرزندان آنها برای دریافت وجه نقد و خرید لباس‌های مخصوص مراسم هالووین رشد فزاینده‌ای یافته، از برگزاری این جشن در سال تحصیلی جاری ممانعت به عمل آورند.

با وجود آن که روز هالووین در مغولستان تعطیل رسمی نیست ولی طی سال‌های اخیر در اولان‌باتور، پایتخت این کشور برگزاری جشن هالووین روند رو به رشدی داشته است.

بیشتر بخوانید:

مغولستان پس از فروپاشی اتحادجماهیرشوروی در سال ۱۹۹۰ میلادی و خروج از سلطه نظام کمونیستی، تلاش گسترده‌ای را برای نوسازی و نوگرایی اقتصادی انجام داده است. به همین منظور درهای مغولستان به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز شد.

اصلاحات اقتصادی در این کشور با کاهش سلطه چین و روسیه، موجب توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با آمریکا و ژاپن شده است. رخدادی که در پی بروز علائم اجتماعی و فرهنگی از جمله علاقه فزاینده به برگزاری جشن هالووین، موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به از میان رفتن آیین و سنت‌های بودایی شده است.

اما با وجود اعمال محدودیت‌ها، جشن‌های هالووین در گوشه و کنار اولان‌باتور که سکونتگاه نیمی از جمعیت ۳ میلیون نفری مغلوستان است، همچنان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید:قهرمان سابق کشتی در انتخابات ریاست جمهوری مغولستان پیروز شد

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پشمالوها با ماسک‌های ترسناک در خیابان‌های آلمان

مسابقه تزئين کدوی هالووین در زیر آب

«اژدها وارد می‌شود»؛ از سال نو چینی چه می‌دانیم؟ در چه کشورهایی جشن گرفته می‌شود و چگونه؟