برای نخستین بار اتفاق افتاد؛ دیدار وزیر اسرائیلی از مسجدی در امارات

برای نخستین بار اتفاق افتاد؛ دیدار وزیر اسرائیلی از مسجدی در امارات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او در این بازدید رو به دوربین ، به عبری گفت که از این محل دیدن کرده است و افزود: «این برای نخستین بار است که یک وزیر اسرائیلی به این محل می‌آید.»

آگهی

ميرى رگو وزیر فرهنگ و ورزش کابینه بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه ویدئویی را در حساب فیس‌بوک خود منتشر کرد که او را در حال دیدن مسجدی معروف در امارات عربی متحده نشان می‌داد.

این وزیر اسرائیلی که به‌خاطر برخی از اظهارات جنجال برانگیزش درباره عرب‌ها شناخته شده است، در این دیدار از مسجد بزرگ شیخ زائد ابوظبی، یک مانتوی بلند قرمز رنگ پوشیده و یک روسری سفید هم بر سر کرده بود.

او در این دیدار رو به دوربین ، به عبری گفت که از این محل دیدن کرده است و افزود: «این برای نخستین بار است که یک وزیر اسرائیلی به این محل می‌آید.»

این دیدار در روز یکشنبه گذشته، یک روز بعد از پخش سرود ملی اسرائیل در مسابقات قهرمانی جودو در ابوظبی، اتفاق افتاد. جایی که ساگی موکی اسرائیلی مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد. اسرائیل با امارات عربی متحده رابطه دیپلماتیک ندارد.

بیشتر بخوانید:

این اتفاق‌ها در حالی صورت گرفت که روز پنجشنبه هم نتانیاهو به عمان سفر کرد و با سلطان قابوس پادشاه این کشور درباره موضوعات امنیتی دیدار کرد.

سفر نخست وزیر اسرائیل به عمان و دیدار با سلطان قاموس

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر يسرائيل كاتس وزیر حمل و نقل اسرائیل قرار است هفته دیگر برای شرکت در کنفرانس حمل و نقل به عمان سفر کند.

نتانیاهو از مدت‌ها قبل به‌دنبال بهبود روابط با کشورهای عربی است این درحالی است که در حال حاضر اسرائیل تنها با دو کشور عربی یعنی مصر و اردن رابطه سیاسی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر اطلاعات اسرائیل: خواهان گسترش همکاری با کشورهای عرب خلیج فارس هستیم

کشف قدیمی‌ترین آبجوسازی جهان در اسرائیل

انصراف ۲۰ هنرمند از حضور در جشنوارۀ موسیقی اسرائیل