۶۰ درصد سلاح‌های جدید ارتش آلمان کارآیی ندارد

۶۰ درصد سلاح‌های جدید ارتش آلمان کارآیی ندارد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از میان ۹۷ سلاح سنگینی که کارخانه‌های اسلحه‌سازی تحویل ارتش آلمان داده‌اند، تنها ۳۸ مورد آنها قابل استفاده است.

آگهی

مطابق گزارش وزیر دفاع آلمان از میان ۹۷ سلاح سنگینی که کارخانه‌های اسلحه‌سازی تحویل ارتش آلمان داده‌اند، تنها ۳۸ مورد آنها قابل استفاده است.

وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که تنها ۳۹ درصد سلاح‌های سنگینی که قرار بوده در سال ۲۰۱۷ به ارتش این کشور تحویل داده شود، قابل استفاده آنی هستند و نیاز به بهسازی ندارند.

این پاسخ صریح فن دِر لایِن، وزیر دفاع آلمان در مقابل پرسش ماتیاس هون، نماینده چپگرای پارلمان این کشور بود. آقای هون در پی کسب اطلاع از سطح آمادگی و توانمندی سلاح‌های ارتش آلمان بود که در مانور نظامی ناتو در نروژ مورد استفاده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:آغاز بزرگترین رزمایش ناتو در نروژ خشم روسیه را برانگیخت

همچنین پیتر تائوبر، که تا فوریه گذشته دبیرکل حزب دموکرات مسیحی بود، اکنون در کسوت مسئول امور پارلمانی دولت گفته که ارتش آلمان در تلاش بوده تا حداقل ۷۰ درصد از سلاح‌های سفارش داده شده برای سال ۲۰۱۷ را در سطح آمادگی بالا تحویل بگیرد ولی تنها حدود ۳۰ درصد از این هدف محقق شده است.

آقای تائوبر تاکید کرده دولت در تلاش است تا تعهد صنایع اسلحه‌سازی را برای افزایش سطح عملیاتی سلاح‌های سنگین تحویلی از جمله تانک و بالگرد را افزایش دهد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آلمان، طی سال گذشته تنها ۲۷ تانک از ۷۱ تانک، نیمی از ۸ هواپیمای ترابری، ۲ بالگرد از ۷ بالگرد و ۴ بالگرد ترابری از مجموع ۷ بالگرد ترابری سفارش داده شده توسط ارتش آلمان، تحویل داده شده است.

همچنین از میان ۴ جت تحویل داده شده نیز تنها یکی از آنها قابل استفاده است و مابقی نیازمند بهسازی سیستم رایانه‌ای هستند.

آقای هون وضعیت جاری را با توجه به گزارش وزارت دفاع آلمان، یک افتضاح عنوان کرد.

با این حال وزیر دفاع آلمان معتقد است که رفع نواقص موجود نیازمند افزایش بودجه نظامی این کشور است. اعتقادی که این گمانه‌زنی را تقویت کرده پیشامد وضعیت جاری برای ارتش این کشور نیز تلاشی باشد برای فشار بر پارلمان این کشور به منظور موافقت با درخواست ماه ژوئن وزیر دفاع برای افزایش بودجه نظامی دولت. او خواستار بودجه ۵۱ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۱۹ شده است.

بیشتر بخوانید:استفاده ترکیه از تانکهای آلمانی در سوریه خشم مخالفان مرکل را برانگیخت

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان ۶۰ فروند هلی‌کوپتر شینوک آز آمریکا می‌خرد

ویدئویی از بزرگترین رزمایش ناتو پس از پایان جنگ سرد

رزمایش بازدارنده جنگنده‌های ناتو علیه مرزشکنی هواپیماهای روسیه