ظریف درباره ادعای طرح ترور در دانمارک: اقدامات انحرافی موساد است

ظریف درباره ادعای طرح ترور در دانمارک: اقدامات انحرافی موساد است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد ظریف:‌ «اقدامات انحرافی و کینه توزانه موساد، (که بعدا به آن خواهم پرداخت) تنها تعهد ما را به برقراری ارتباط سازنده با جهان تقویت می‌کند.»

آگهی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح موسوم به ترور رهبر یک گروه جدایی طلب عرب در دانمارک را که مقامات کپنهاگ به سازمانهای اطلاعاتی ایران منتسب کرده‌اند، اقدامی انحرافی از سوی موساد توصیف کرده است.

ظریف درحساب توئیتری خود نوشته است: «اقدامات انحرافی و کینه توزانه موساد، (که بعدا به آن خواهم پرداخت) تنها تعهد ما را به برقراری ارتباط سازنده با جهان تقویت می‌کند.»

ظریف پس از آن از دست داشتن موساد در طرح تلاش برای ترور در دانمارک سخن می گوید که یک روز قبل یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی در موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) ادعا کرد که موساد دانمارک را از «عملیات تروریستی» ایران مطلع کرده است.

روز سه‌شنبه ۳۰ اکتبر، مقامات امنیتی دانمارک اعلام کردند که آنها طرحی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ایران را کشف کرده‌اند که هدفش ترور رهبر گروه موسوم به «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» شاخه دانمارک («النضال» شاخه دانمارک) بوده است.

در پی اعلام این خبر دانمارک سفیرش را از ایران فراخواند. دانمارک همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است به دلیل تلاش ایران برای به خطر انداختن امنیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه، تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا بگذارد.

گفته شده است که در این ارتباط یک شهروند نروژی ایرانی تبار به ظن همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی ایران دستگیر شده است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی این اتهامات را به شدت رد کرده و این ادعا را توطئه ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا توصیف کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ایران «اعتراف‌‌‌های ساختگی» برخی متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای را تایید کرد

پلیس دانمارک سه عضو گروه جدایی‌طلبان عرب ایرانی را دستگیر کرد

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است