رئیس‌جمهوری اوکراین: تحریم‌های روسیه برای ما جایزه است

رئیس‌جمهوری اوکراین: تحریم‌های روسیه برای ما جایزه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری اوکراین از کسانی که در فهرست تحریم‌های روسیه قرار گرفته‌اند با عنوان «افراد شریف» یاد کرد و افزود کسانی که در اوکراین در لیست این تحریم‌ها قرار نگرفته‌اند واقعا ناراحت شده‌اند.

آگهی

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین روز پنج‌شنبه در واکنش به اعمال تحریم‌های روسیه علیه این کشور گفت که تحریم‌ها برای اوکراین «مانند دریافت جایزه است.»

او از کسانی که در فهرست تحریم‌های روسیه قرار گرفته‌اند با عنوان «افراد شریف» یاد کرد و افزود کسانی که در اوکراین در لیست «تحریم‌ها قرار نگرفته‌اند واقعا ناراحت شده‌اند.»

آقای پوروشنکو که در کنفرانس خبری با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کی‌یف سخن می گفت همچنین افزود که مسکو باید به جای عملیات نظامی در خاک اوکراین، «سربازانش را از کشور ما خارج کند.»

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه روز پنج‌شنبه با امضای فرمانی تحریم‌های گسترده‌ای علیه ۳۲۲ فرد و ۶۹ شرکت اوکراینی از جمله مقامات بلند پایه دولتی تصویب کرد. پسر رئیس جمهوری اوکراین و یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق این کشور از جمله مهمترین افرادی هستند که نامشان در فهرست این تحریم ها ذکر شده است.

کی‌یف پیش از این تحریم‌هایی را علیه صدها فرد و شرکت روسی اعمال کرده بود.

تحریم‌های روسیه روز پنج‌شنبه در حالی اعلام شد که صدراعظم آلمان با هدف گسترش روابط دو جانبه به کی‌یف سفر کرده بود.

آلمان در راس کشورهای اتحادیه اروپا تلاش دارد به درگیری‌های خونین در شرق اوکراین خاتمه دهد. خانم مرکل در این سفر درباره اجرای توافق مینسک با رئیس جمهوری اوکراین گفتگو کرد.

آلمان در سال جاری با روسیه به توافق رسید که مسکو بتواند خط لوله گاز طبیعی‌اش را مستقیما تا آلمان گسترش دهد، اقدامی که کی‌یف آنرا محکوم کرد.

رهبران آلمان و اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی هیچ اشاره‌ای به ماجرای خط لوله گاز طبیعی موسوم به نورد استریم۲ نکردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه ۳۲۲ فرد و ۶۹ شرکت مرتبط با اوکراین را تحریم کرد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم