کارزار فرزندآوری در دانمارک: پیش از آنکه دیر شود بچه‌دار شوید

کارزار فرزندآوری در دانمارک: پیش از آنکه دیر شود بچه‌دار شوید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساکنان کپنهاگ دیرتر از دیگر شهروندان دانمارکی بچه‌دار می‌شوند. متوسط سن پدر و مادر شدن در این شهر به ترتیب ۳۳ و ۳۱ سال است که دو سال از میانگین کشوری بالاتر است.

آگهی

شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک یک کمپین برای تشویق مردان و زنان جوان در جهت فرزندآوری برگزار کرده است.

این کمپین به مردان هشدار می‌دهد که اگر برای پدر شدن به موقع اقدام نکنند ممکن است اسپرم‌های آنها پیر شده و قدرت باروری خود را از دست بدهند.

در ویدیو این کارزار یک سلول اسپرم پیر و خسته که با واکر حرکت می‌کند، می‌پرسد: «آیا اسپرم شما نقش خود را [در باروری و تولید مثل] ایفا می‌کند؟» سپس یک زن و شوهر جوان در تصویر ظاهر می‌شوند و مرد می‌گوید دوست دارد چند سال بعد و پس از به اتمام رساندن دیگر کارهایشان بچه‌دار شوند. در این هنگام صدایی به این زوج هشدار می‌دهد: «شاید بهتر است زودتر دست به کار شوید!»

این کمپین هشدار می‌دهد که از هر چهار مرد یکی با مشکل کاهش کیفیت اسپرم‌هایش روبرو است و از هر پنج نفر یکی هرگز پدر نمی‌شود.

Spiller sædkvaliteten?

Vidste du, at 25 % har nedsat sædkvalitet? Hvert 5. par oplever problemer med at få børn, og faktisk ligger årsagen lige så ofte hos manden som hos kvinden. Du kan blive klogere her: https://www.kk.dk/spiller-din-saed

Publiée par Københavns Kommune sur Mardi 30 octobre 2018

این نخستین بار نیست که ساکنین کپنهاگ به فرزندآوری تشویق می‌شوند. در سال ۲۰۱۵ نیز، کمپین مشابهی از سوی وزارت از سوی شهرداری و وزارت محیط زیست برای تشویق زوج‌ها به تولیدمثل شکل گرفت.

در کمپین سال ۲۰۱۵ یک زوج با نام‌های یوناس و صوفی با یک روح مواجهه می‌شوند که به آنها می‌گوید مصرف الکل و سیگار و همچنین موکول کردن پروسه فرزندآوری به آینده به دلیل ادامه تحصیل، آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ساکنان کپنهاگ دیرتر از دیگر شهروندان دانمارکی بچه‌دار می‌شوند. متوسط سن پدر و مادر شدن در این شهر به ترتیب ۳۳ و ۳۱ سال است که دو سال از میانگین کشوری بالاتر است.

از دهه هفتاد میلادی میانگین سن پدر و مادر شدن افزایش چشمگیری یافته و از ۲۴ سال به حدود ۳۰ سال و بالاتر رسیده است. همچنین براساس اطلاعات موجود از هر ۱۲ کودک دانمارکی یکی با استفاده کمک درمان‌های باروری متولد شده است.

به جز دانمارک برخی دیگر از دولت‌های اروپایی به دلیل مواجهه با بحران پیری و رشد منفی جمعیت، سیاست‌ها و اقدامات خاصی را از تبلیغات تلویزیونی تا در نظر گرفتن مزایای تشویقی برای بالا بردن نرخ باروری در میان شهروندان خود در پیش‌ گرفته‌اند.

به عنوان مثال دولت ایتالیا، کشوری که کمترین نرخ تولد را در اتحادیه اروپا دارد، تصمیم گرفته به زوج‌هایی که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سومین فرزند خود را به دنیا بیاورند، یک قطعه زمین کشاورزی بدهد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانمارک ۹ جزیره در نزدیکی کپنهاگ می‌سازد

آیا چالش پیر شدن جمعیت اروپا راه حلی دارد؟

«بوسه» ۳۲ هزار یورویی دولت محافظه کار مجارستان برای افزایش زاد و ولد