درخواست حداکثر مجازات برای یکی از رهبران استقلال طلب منطقه کاتالونیا

درخواست حداکثر مجازات برای یکی از رهبران استقلال طلب منطقه کاتالونیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان عمومی اسپانیا می گوید از دیوان عالی این کشور می خواهد تا دست کم رهبر حزب ارک کاتالونیا به بیش از دو دهه زندان محکوم شود.

آگهی

دادستان کل اسپانیا از دادگاه رهبران احزاب استقلال طلب منطقه کاتالونیا خواست تا دست کم یکی از رهبران، اوریول جونکراس به حداکثر مجازات محکوم شوند.

حداکثر مجازات در این پرونده ۲۵ سال حبس خواهد بود. اتهامات منتسب به این رهبران شوروش و سرپیچی از قانون و سوء استفاده از اموال عمومی عنوان شده است.

اوریول جونکراس رهبر حزب استقلال طلب «جمهوری خواه چپ کاتالونیا (ارک) به گفته دادستان متهم اصلی این پرونده است. ارک یکی از قدیمی ترین احزاب منطقه کاتالونیا است که همواره خواستار برقراری جمهوری کاتالونیا و جدایی از این منطقه از اسپانیا بوده است.

در این دادگاه هجده رهبر احزاب استقلال طلب کاتالونیا محاکمه خواهند شد.

۹ نفر از این هجده رهبر کاتالان در زندان هستند.

۹ رهبر دیگر که بصورت مشروط و با قید وثیقه های سنگین آزاد هستند بزودی از سوی عالی ترین مرجع قضایی اسپانیا فرخوانده خواهند شد.

در ۱ اکتبر سال گذشته منطقه کاتالونیا پس از برگزاری یک رفراندوم طی اقدامی یکجانبه اعلام استقلال کرد. در پی این رخداد، دولت مستقر در مادرید نتایج رفراندوم را بر خلاف قانون اساسی کشور خواند و از اعطای استقلال به این منطقه سرباز زد.

از این تاریخ تنش همچنان در این منطقه خودمختار باقی مانده ‌است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بارسلون صحنه درگیری پلیس و جدایی‌طلبان؛ ۱۱ نفر بازداشت و ۳۲ نفر مجروح شدند

تظاهرات ۸۰ هزارنفری مادریدی‌ها علیه عفو جدایی‌طلبان کاتالوینا

«سیاست با کیاست»؛ سوسیالیست‌های پدرو سانچز اسپانیا در قدرت باقی می‌مانند