راه‌اندازی نخستین خط تولید جت جنگی در ایران

خط تولید جت جنگی کوثر
خط تولید جت جنگی کوثر Copyright وبسایت خبرگزاری صدا و سیما
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمونه ابتدایی این هواپیما در تاریخ ۳۱ مرداد امسال رونمایی شده بود.

آگهی

وزیر دفاع ایران از آغاز تولید جت‌های جنگی در این کشور خبر داد. سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران با اعلام این خبر گفت که این جنگنده «تماما ایرانی» است.

به گزارش شبکه خبر، وزیر دفاع روز شنبه در مراسم افتتاحیه خط تولید جت‌های جنگی «کوثر» در اصفهان گفت: «متخصصان صنعت دفاعی کشور موفق شدند با همکاری متخصصان نیروی هوایی ارتش از موانع علم و فناوری عبور کرده و به منظور کاهش اثرات تحریم‌های دشمنان در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنایع هوایی و همچنین ارتقاء هر چه بیشتر توان دفاعی نیروهای مسلح قدم مهمی را در نوسازی ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی بردارند.»

کارشناسان ایرانی می‌گویند جت جنگنده کوثر هواپیمای شکاری رهگیر است که مأموریت آن پشتیبانی نزدیک از حوزه رزم زمینی بوده و قابلیت مانور بسیار بالایی را داراست. ایران امیدوار است که با ساخت هواپیمای جنگنده کوثر، ۱۶ و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

به گزارش شبکه خبر تلویزیون ایران، یکی از نقاط قوت این هواپیما داشتن «اویونیک نسل چهار» این هواپیماست که متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع توانستند با دستیابی به این فناوری گامی بلندی را در مقایسه با هواپیماهای مشابه آن بردارند. این فناوری با توجه به استقرار و نصب سامانه‌های پیشرفته کار را برای خلبان به مراتب آسان‌تر می‌کند.

وزیر دفاع ایران اشاره‌ای به جزئیات برنامه تولیدی این هواپیما و شمار هواپیماهای تولید شده نکرده است.

نمونه ابتدایی این هواپیما در تاریخ ۳۱ مرداد امسال رونمایی شده بود. برخی کارشناسان نظامی در آن زمان گفته بودند که جنگنده کوثر محصول واقعی ایران نیست و طراحی آن همان طراحی جنگنده «اف-۵» آمریکاست که در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی ساخته شده بود. ایران این هواپیمای نظامی را پنج سال پیش از انقلاب خریده بود.

دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار است از روز یکشنبه ۱۳ آبان آغاز شود. مقام‌های ایرانی در عین تحقیر تحریم‌ها، خود را برای رویارویی با روزهای سخت با فشار شدید اقتصادی آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو: «رهگیری» جنگنده آمریکایی توسط هواپیمای ونزوئلایی

گام عملی اروپا برای دفاع مشترک؛ نسل جدید تانک و جت‌های جنگنده در راه است

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد