نیروهای ائتلاف به سه کیلومتری بندر حدیده رسیدند

نیروهای ائتلاف به سه کیلومتری بندر حدیده رسیدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نظر می رسد با توجه به درخواست ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا برای خاتمه فوری جنگ در یمن، نیروهای ائتلاف می‌کوشند تا پیش از آغاز مذاکرات، بندر استراتژیک حدیده را تسخیر کنند.

آگهی

نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف سعودی روز یکشنبه به سه کیلومتری بندر استراتژیک حدیده در غرب یمن رسیدند. رسانه‌های محلی از وقوع درگیری‌های شدید در ورودی‌های این بندر خبر داده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از ماه ژوئن عملیات برای تصرف بندر جدیده را آغاز کرد. این بندر نقش کلیدی برای رسیدن کمک‌های غذایی و دارویی به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن دارد. با وجود امیدواری ریاض و متحدانش برای پیروزی فوری این عملیات، بندر حدیده کماکان در اختیار شورشیان حوثی مورد حمایت ایران است.

در ماه‌های گذشته صدها غیرنظامی در جریان بمباران‌های هوایی ائتلاف در سواحل دریای سرخ در غرب یمن کشته شده‌اند.

عربستان سعودی و امارت متحده عربی، دو بازیگر اصلی ائتلاف علیه حوثی‌ها، پیشتر برای «امکان دادن به پیشرفت مذاکرات صلح سازمان ملل» عملیات تسخیر حدیده را به‌ طور موقت، متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

درگیری‌ها در غرب یمن در حالی گسترش می‌یابد که در روزهای اخیر علاوه بر سازمان ملل متحد، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه هم خواستار توقف فوری جنگ در یمن شده اند. با توجه به نزدیک‌ شدن زمان آغاز گفت‌وگوهای صلح در سازمان ملل، به نظر می‌رسد نیروهای ائتلاف می‌کوشند تا پیش از آغاز مذاکرات، بندر استراتژیک حدیده را تسخیر کنند.

روز یکشنبه آنجلینا جولی، هنرپیشه سرشناس آمریکایی و سفیر ویژه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، انفعال جامعه جهانی در برابر بحران یمن را «شرم‌آور» خواند و خواستار تلاش فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن فوری به جنگ در یمن شد.

صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در آخرین گزارش خود با هشدار دوباره نسبت به گسترش گرسنگی در یمن اعلام کرد ۵ میلیون کودک در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک در این کشور جان می سپارد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها بدنبال اوج‌گیری نبردها در حدیده؛ تسلیم نمی‌شویم

آمریکا خواستار پایان جنگ در یمن شد

ائتلاف تحت رهبری عربستان در تدارک حمله‌ای جدید به حدیده یمن