ابتکار: زنان ایرانی حتما برای بازی پرسپولیس در ورزشگاه حضور می‌یابند

ابتکار: زنان ایرانی حتما برای بازی پرسپولیس در ورزشگاه حضور می‌یابند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده می‌گوید که تلاش می کند برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، شخصا به ورزشگاه آزادی برود.

آگهی

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده از حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

خانم ابتکار روز دوشنبه ۱۴ آبان (۵ نوامبر) در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا درباره احتمال حضور زنان ایرانی در کنار زنان ژاپنی برای تماشای بازی تیم‌های پرسپولیس و کاشیما گفت: «حتما زنان ایرانی در ورزشگاه برای این بازی حضور می‌یابند.»

پیش از این محمدرضا داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ایران در گفتگو با ایسنا گفته بود که حضور زنان در ورزشگاه آزادی از الزامات فیفا و لیگ قهرمانان آسیا (AFC) است و این الزام تنها به حضور زنان ژاپنی محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:روایت دختر پرسپولیسی از رفتن به «آزادی»: لحظه ورود گریه‌ ام گرفت

نقش شورای تامین استان در تصمیم‌گیری درباره حضور زنان در ورزشگاه

مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان ایران می‌گویند که تصمیم‌گیری برای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه برای این بازی را تنها به صدور مجوز توسط این دو نهاد وابسته نیست و در واقع شورای تامین استان تهران و یگان ویژه نیروی انتظامی هستند که باید با این موضوع موافقت کند.

شورای تامین استان، نهادی وابسته به شورای امنیت کشور در سطح استان‌ها است که با حضور استاندار، فرمانده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، فرمانده اطلاعات استان و در مواردی دادستان و دادستان انقلاب تشکیل می‌شود.

تصمیم‌گیری درباره امور و رویدادهایی که به امنیت استان بستگی دارد بر عهده این شورا است و بنابراین مسابقات ورزشی نیز یکی از مواردی است که به مجوز شورای تامین نیاز دارد.

پس از بازی تدارکاتی ایران و بولیوی، محمد جواد منتظری، دادستان کل ایران حضور زنان در ورزشگاه آزادی را موجب «ارتکاب گناه» خوانده و گفته بود: «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه‌عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مهر
حضور زنان بر سکوهای ورزشگاه آزادی در بازی دوستانه تیم ملی ایران و بولیویمهر

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ایران روز سه‌شنبه، هشتم آبان در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا ضمن اشاره به بازی دوستانه ایران بولیوی و حضور محدود زنان در ورزشگاه آزادی اظهار امیدواری کرده بود که با موافقت شورای تامین استان تهران در بازی‌های بعدی تیم ملی نیز این اتفاق تکرار شود.

در بازی دوستانه تیم ملی ایران و بولیوی خانواده بازیکنان تیم ملی فوتبال، زنان بازیکن تیم‌های فوتسال و فوتبال و کارمندان زن فدراسیون توانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند اما پس از آن با درخواست مجوز وزارت ورزش برای حضور زنان و خانواده‌های ورزشکاران در بازی پرسپولیس و السد قطر موافقت نشد.

حال خانم ابتکار می‌گوید که تلاش می کند برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، شخصا به ورزشگاه آزادی برود.

اکنون باید دید که مذاکرات میان فدراسیون، وزارت ورزش و شورای تامین استان درهای ورزشگاه آزادی را بار دیگر به روی زنان ایرانی باز می‌کند یا بازهم تعدادی محدودی از زنان به صورت گزینشی روی سکوها می‌نشینند و یا در حالی که تماشاچیان زن ژاپنی در داخل استادیوم به تماشای بازی نسشته‌اند، زنان ایرانی علاقمند به فوتبال همچنان باید پشت درهای ورزشگاه منتظر بمانند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بیشتر بخوانید:

حضور زنان در استادیوم آزادی؛ آغاز یک مسیر یا ویترینی برای فیفا؟

ورزشگاه آزادی، دروازه‌ای که بر روی زنان باز شد؛ گفتگوی یورونیوز با دو نماینده زن مجلس

گزارش ویدئویی یورونیوز از باز شدن درهای «آزادی» به روی زنان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یحیی گل‌محمدی در واکنش به حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان: این حذف یک افتضاح تاریخی است

بازداشت دختران هوادار تیم‌های استقلال و پرسپولیس پیش از ورود به ورزشگاه

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس؛ مربی که در کلاس معرفت به بازیکنان تیم ملی نمره صفر داده بود