حدود ۸۰ کودک در کامرون ربوده شدند

حدود ۸۰ کودک در کامرون ربوده شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بخش انگلیسی زبان کامرون یک پنجم جمعیت آن را تشکیل می‌دهد و گروه‌های جدایی طلب بر این باورند که از سوی دولت مرکزی مورد تبعیض واقع شده و به همین علت خواستار جدایی و استقلال هستند.

آگهی

تعدادی از دانش‌آموزان و کارکنان یک مدرسه در شهر بامندا واقع در شمال غربی کامرون ربوده شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

به گفته یک مقام نظامی تعداد افراد ربوده شده ۸۱ نفر و اغلب آنها کودک هستند. برخی از کارکنان مدرسه از جمله مدیر نیز در جریان این آدم‌ربایی همراه با کودکان دزدیده شده و احتمال داده می‌شود که ربایندگان آنان را به یک منطقه متروکه منتقل کرده‌اند.

این حادثه در منطقه انگلیسی زبان کامرون رخ داده است، جایی که جدایی طلبان به دنبال تشکیل یک دولت مستقل هستند.

جدایی طلبان قانون منع رفت و آمد و همچنین عدم حضور در مدرسه را به عنوان بخشی از مبارزات خود به مردم منطقه تحمیل کرده‌اند. این اقدامت در جهت مخالفت با بخش‌های فرانسه زبان به ریاست جمهوری پائول بیا است.

جنبش جدایی طلبی پس از سرکوب دولت در تظاهرات مسالمت آمیز سال ۲۰۱۷ سرعت گرفت. بخش انگلیسی زبان کامرون یک پنجم جمعیت آن را تشکیل می‌دهد و گروه‌های جدایی طلب بر این باورند که از سوی دولت مرکزی مورد تبعیض واقع شده و به همین علت خواستار جدایی و استقلال هستند.

کامرون از سال ۱۸۸۴ تا سال ۱۹۶۰ ازمستعمرات آلمان بود. این کشور پس از جنگ جهانی اول میان فرانسه و بریتانیا براساس قانون قیمومیت تقسیم شد. بخش‌های شمالی تحت حاکمیت فرانسه در سال ۱۹۶۰ و بخش‌های جنوبی تحت حاکمیت بریتانیا ۱۹۶۱ در سال به استقلال رسیدند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر میزبان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ در دقیقه ۹۰

دختران اسیر بوکو حرام از بند رستند

ویدئوی اف‌بی‌آی؛ دختر از چنگ آدم ربا می‌گریزد