ریزش مرگبار ساختمان‌ها در مارسی فرانسه؛ سه ساختمان دیگر تخریب شد

ریزش مرگبار ساختمان‌ها در مارسی فرانسه؛ سه ساختمان دیگر تخریب شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مجموع ۷ تن به شمول ۲ زن و ۵ مرد در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود یک نفر دیگر که احتمالا رهگذر بوده‌ در زیر آوار گرفتار شده‌ است، اما دیگر امیدی برای نجات جان او نیست.

آگهی

در پی ریزش دو ساختمان فرسوده در شهر مارسی در جنوب فرانسه، سه مجتمع ساختمانی دیگر که در مجاورت آنها قرار داشتند، از بیم فرو ریختن تخلیه شدند.

مسئولان شهری از بیم اثر دومینویی ساختمان‌های ویران شده، پس از تخلیه سه مجتمع مسکونی همسایه کار تخریب آنها را آغاز کردند. آنها همزمان کار جستجوی اجساد باقی مانده زیر آوار را برای مدت ۲۴ ساعت متوقف کردند.

حدود ساعت ۹ صبح بامداد دوشنبه ۱۴ آبان ساختمان‌های شماره ۶۳ و ۶۵ در خیابان اوبانی واقع در مرکز مارسی به علت فرسودگی بیش از حد فرو ریختند. یکی از این ساختمان‌ها خالی از سکنه بود، اما افرادی در ساختمان دیگر حضور داشتند. در مجموع ۷ تن به شمول ۲ زن و ۵ مرد در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود یک نفر دیگر که احتمالا رهگذر بوده‌ در زیر آوار گرفتار شده‌ است، اما دیگر امیدی برای نجات جان او نیست. جسد مردی به عنوان هفتمین قربانی این حادثه شامگاه پنج‌شنبه از زیر آوار ساختمان‌های فروریخته بیرون آورده شد.

روز گذشته مسئولان شهری تصمیم به تخریب ساختمان‌های شماره ۶۷، ۶۹ و ۷۱ در همان خیابان گرفتند.

واکنش‌ها و انتقادها

از زمان بروز این حادثه در مارسی، انتقادها از عملکرد شهرداری این شهر و به طور کلی مسئولان شهرهای فرانسوی بالا گرفت.

بیشتر بخوانید:

ژان کلود گودن، شهردار مارسی که طی چند روز گذشته به دلیل سکوت درباره این ماجرا به شدت مورد انتقاد افکار عمومی و رسانه‌ها بود، روز چهارشنبه بالاخره به حرف آمد و در یک نشست مطبوعاتی در توجیه سکوت خود گفت که به جای حرف زدن، مشغول همکاری برای «نجات جان شهروندان» بوده است.

آقای گودن که از ۲۳ سال پیش تا کنون شهردار مارسی بوده، افزود که از ۲۰ سال پیش با همکارانش طرح مرمت بافت‌های فرسوده شهر را آغاز کرده، ولی این کار در واقع یک پروژه بسیار بزرگ و زمان‌بر است.

شامگاه چهارشنبه صدها نفر از ساکنان شهر مارسی و کنشگران حقوق اجتماعی این شهر در ابتدای خیابان اوبانی این شهر تجمع کرده و با سر دادن شعار علیه شهردار نسبت به «کم‌کاری» او اعتراض کردند. آنها در شعارهای خود ژان کلود گودن را «سودجو» و «قاتل» خطاب کردند.

مارسی با یک میلیون ۷۵۲ هزار نفر جمعیت، دومین شهر فرانسه محسوب می‌شود. این شهر پذیرای جمعیت زیادی از مهاجران کشورهای دیگر به ویژه از شمال آفریقاست و مجتمع‌های مسکونی زیادی برای افراد کم درآمد در آن وجود دارد. بسیاری از این ساختمان‌ها فرسوده‌اند و خطر ریزش ساکنان آن را تهدید می‌کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای نخستین بار در اروپا از بالون برای کشف کانون‌ آتش‌سوزی‌ جنگلی استفاده شد

ازدحام جمعیت در دیسکو ۶ کشته برجای گذاشت

دستکم دو کشته بر اثر ریزش ساختمان در حاشیه دهلی نو