خط تولید شرکت کشتی‌سازی آلمانی به دلیل تحریم عربستان متوقف شد

گشتی دریایی عربستان، ساخت شرکت لورسن آلمان
گشتی دریایی عربستان، ساخت شرکت لورسن آلمان Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عربستان سعودی نقش عمده‌ای در رشد و ادامه حیات صنایع دفاعی آلمان دارد و پس از الجزایر دومین واردکننده سلاح از این کشور به شمار می‌رود.

آگهی

یکی از خطوط تولید در یک کارخانه کشتی‌ سازی آلمانی به دلیل تحریم عربستان از سوی برلین از کار ایستاد.

شرکت کشتی‌ سازی لورسن آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد خط تولید کشتی‌های گشت‌زنی ساحلی خود را که به سفارش عربستان ساخته می‌شد، متوقف کرده و ساعت کار کارکنان این بخش از کارخانه را کاهش داده است. مسئولان این شرکت همچنین از دولت آلمان به دلیل «سیاست نامعلوم» آنها برای آینده صادرات سلاح به عربستان انتقاد کرده‌اند.

به دنبال ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در دهم مهر گذشته، صدر اعظم آلمان اعلام کرد صادرات سلاح به پادشاهی سعودی را به حال تعلیق درمی‌آورد. آنگلا مرکل به طور دقیق مشخص نکرده که این تعلیق تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما گفته است تا زمانی که مسئولان ریاض «توضیح قانع‌کننده‌‌ای» در مورد علت مرگ خاشقجی نداده‌اند، سلاحی به این کشور نخواهد فروخت.

بیشتر بخوانید:

لورسن یک شرکت خصوصی است که پنج سال پیش سفارش ساخت کشتی‌های دریایی برای عربستان را دریافت کرده و از سال ۲۰۱۶ تولید آن را آغاز کرده است.

یکی از مسئولان این شرکت به نام هارالد یاکل می‌گوید: «تعلیق تولید و کاهش ساعت کار پرسنل برای ما ضربه بزرگی است.»

بر اساس بیانیه‌ای که شرکت لورسن در این زمینه منتشر کرده، تقریبا تمام ۳۰۰ نفر پرسنل مشغول به کار در سایت کشتی‌سازی این شرکت واقع در مصب رود «پینه» در شمال شرقی آلمان، مشمول کاهش ساعات کار هستند. شرکت لورسن همچنین گفته است که به دلیل نبود امکان برای برنامه‌ریزی تولید در آینده نیز دچار بحران شدید شده و تعلیق خط تولید نخستین چاره برای فرار از خطر ورشکستگی بوده است.

عربستان سعودی نقش عمده‌ای در رشد و ادامه حیات صنایع دفاعی آلمان دارد و پس از الجزایر دومین واردکننده سلاح از این کشور به شمار می‌رود. عربستان تنها از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون یورو سلاح از آلمان خریده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

'هدایای آب‌آورده'؛ سقوط بیش از ۲۵۰ کانتینر کشتی باربری در ساحل هلند

رشد اقتصادی اروپا از نفس افتاد؛ بیمناک از ایتالیا و امیدوار به آلمان

فرانسه و آلمان خواستار «موضع هماهنگ» برای تحریم احتمالی عربستان شدند