اعتراض فعالان فمن زیر طاق پیروزی به حضور «جنایتکاران جنگی» در پاریس

اعتراض فعالان فمن زیر طاق پیروزی به حضور «جنایتکاران جنگی» در پاریس
Copyright Pierre Camateros
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ما برای اعتراض به حضور سران کشورهایی اینجا آمده‌ایم که صلح را لکه‌دار کرده‌اند. بیشتر این سران دیکتاتورهایی هستند که در کشورهای خود به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.»

آگهی

سه زن از جنبش فمن صبح روز شنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) زیر طاق پیروزی به حضور «جنایتکاران جنگی» در مراسم صدسالگی پایان جنگ جهانی اول در پاریس اعتراض کردند.

فعالان جنبش فمن با ظاهر همیشگی؛ چند شاخه گل در مو و تن نیمه برهنه که بر روی آن نوشته شده بود: «صلح‌طلبان قلابی، دیکتاتورهای واقعی» و پوسترهایی با مضمون: «جنایتکاران جنگی خوش‌آمدید» در میدان شارل دوگل و زیر طاق پیروزی اعتراض خود را به حضور برخی از سران کشورها و مقامات بلندپایه در مراسم ۱۰۰ سالگی یادبود پایان جنگ جهانی اول ابراز کردند.

تارا لاکورآ، فعال ۲۶ ساله جنبش فمن به رسانه‌ها گفت: «ما برای اعتراض به حضور سران کشورهایی اینجا آمده‌ایم که صلح را لکه‌دار کرده‌اند. بیشتر این سران دیکتاتورهایی هستند که در کشورهای خود به حقوق بشر احترام نمی‌گذارند.»

این فعال جنبش فمن بدون نام بردن از مقام‌بلند‌پایه‌ای گفت: «اینها آمده‌اند تا صلح را جشن بگیرند در صورتی‌که خود جنگ افروزند.»

با این‌حال در صفحه توئیتر جنبش فمن، در پست‌هایی که همراه عکس‌های زیر طاق پیروزی، اسم سران چندین کشور از جمله پوتین، ماکرون، اردوغان، ترامپ و نتانیاهو و همچنین رهبران عربستان سعودی ذکر شده است.

یکشنبه یازدهم نوامبر مراسم صدمین سالگرد «پیمان ترک مخاصمه» که پایانی بود بر جنگ جهانی اول با حضور بیش از ۷۰ مقامات بلندپایه بین‌المللی و سران کشورهای مختلف در پاریس برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امانوئل ماکرون یاد سربازان جان باخته در جنگ جهانی اول را گرامی داشت

انتشار آمارهای بی سابقه درباره جنگ جهانی اول

جسد یکی از بنیانگذاران جنبش فمن در آپارتمانش کشف شد