سی ان ان از دولت آمریکا شکایت کرد

شکایت شبکه خبری سی ان ان از دولت آمریکا
شکایت شبکه خبری سی ان ان از دولت آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تد بوتروس، وکیل شبکه سی ان ان نیز در خصوص طرح این شکایت گفت: «کاملا مشخص است که تصمیم برای لغو مجوز فعالیت جیم آکوستا بر اساس محتوی پوشش خبری وی صورت گرفته است.»

آگهی

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد از کاخ سفید به دلیل ابطال مجوز ورود یکی از خبرنگاران این شبکه شکایت کرده است.

طرح این شکایت در حالی رسانه‌ای می شود که جیم آکوستا، خبرنگار شبکه سی ان ان بدلیل تنش لفظی با رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا دیگر اجازه ورود به کاخ سفید و پوشش اخبار مرتبط با این حوزه را ندارد.

دو سوال جیم آکوستا از دونالد ترامپ درباره کاروان مهاجران آمریکای مرکزی و نیز احتمال افزایش نقش دمکرات ها در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز این تنش لفظی بود.

بیشتر بخوانیدمجادله ترامپ با خبرنگار سی‌ان‌ان: تو بی ادب و گستاخی

رئیس جمهوری آمریکا پس از مواجه شدن با سوال‌های خبرنگار سی ان ان به خشم آمد و ضمن «بی ادب و گستاخ» خواندن وی بار دیگر سی ان ان را «دشمن مردم» و به عنوان شبکه‌ای خبری توصیف کرد که «اخبار جعلی» تولید و پخش می‌کند.

حالا شبکه سی ان ان اعلام کرده است که از دولت ترامپ در یک دادگاه فدرال واشنگتن شکایت کرده است. این شبکه سرشناس آمریکایی هدف از طرح این شکایت را احیای مجدد مجوز فعالیت خبرنگار ارشد خود در کاخ سفید اعلام کرده است.

کارت خبرنگاری ویژه جیم اکوستا، برای پوشش اخبار کاخ سفید یکروز پس از تنش لفظی میان وی و دونالد ترامپ لغو شد. این در حالیست که شبکه سی ان ان در حرکتی معنی دار، برای پوشش اخبار سفر دونالد ترامپ به پاریس جهت شرکت در مراسم یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول وی را روانه فرانسه کرد.

تد بوتروس، وکیل شبکه سی ان ان نیز در خصوص طرح این شکایت گفت: «کاملا مشخص است که تصمیم برای لغو مجوز فعالیت جیم آکوستا بر اساس محتوی پوشش خبری وی صورت گرفته است.»

آقای بوتروس در ادامه تاکید کرد که این تصمیم مغایر با متمم اول قانونی اساسی ایالات متحده آمریکا درباره آزادی بیان است.

این در حالیست طبق اعلام کاخ سفید تصمیم برای لغو مجوز جیم آکوستا «تا اطلاع ثانوی» نه به خاطر محتوای سوال‌های مطرح شده بلکه به دلیل رفتار نامناسب وی نسبت به زن جوانی اتخاذ شده که مسئولیت توزیع میکروفن میان خبرنگاران را برعهده داشت.

انجمن خبرنگاران کاخ سفید که پیش‌تر نیز برخی رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا را مورد تقبیح قرار داده بود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این پرونده «به صورت قاطعانه» از سی ان ان حمایت می کند.

بیشتر بخوانیدتحسین جنجال برانگیز ترامپ از نماینده‌ای که خبرنگار را زمین زد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه فدرال آمریکا: مجوز ورود جیم اکوستا به کاخ سفید موقتا بازگردانده شود

مجادله ترامپ با خبرنگار سی‌ان‌ان: تو بی ادب و گستاخی

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت