جان بولتون: فشار به ایران تا حدی خواهد بود که صدای فریادشان بلند شود

جان بولتون: فشار به ایران تا حدی خواهد بود که صدای فریادشان بلند شود
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده می‌گوید که تحریم‌های جدید در راستای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین تحرکات تهران در منطقه است و تا زمان رسیدن به این اهداف تحریم‌های سخت دیگری را نیز علیه ایران اعمال خواهد کرد.

آگهی

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۱۳ نوامبر درباره ادامه روند تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران گفت که کشورش قصد دارد تا جایی به ایران فشار بیاورد که «صدای فریادشان بلند شود.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای شرکت در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) در سنگاپور به سر می‌برد، ضمن اشاره به تلاش ایران برای فرار از محدودیت‌های تحریم در حوزه فروش نفت و تبادلات بانکی گفت: «از ابتدا هدف (از تحریم ها) رساندن صادرات نفت ایران به صفر بود.»

وی در ادامه افزود: «ما قصد داریم به آنها سخت فشار بیاوریم تا همانطور که بریتانیایی‌ها می‌گویند صدای ناله‌ و فریادشان بلند شود.»

ایالات متحده می‌گوید که تحریم‌های جدید در راستای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین تحرکات تهران در منطقه است و تا زمان رسیدن به این اهداف تحریم‌های سخت دیگری را نیز اعمال خواهد کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

پس از اعمال تحریم‌های جدید، واشنگتن هشت کشور را به صورت موقت برای خریدن نفت ایران معاف کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته بود که به دلیل نگرانی از ایجاد شوک در بازار انرژی، تحریم نفتی علیه ایران به صورت آهسته و تدریجی اعمال خواهد شد.

از سوی دیگر در پی تحریم‌ بانک مرکزی و بانک‌های ایرانی، سوئیفت نیز دسترسی چندین بانک ایرانی را به خدمات خود را قطع کرده است. بانک مرکزی ایران نیز روز گذشته در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که جایگزینی را برای سیستم پیام‌رسان بین بانکی سوئیفت طراحی و عملیاتی کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وال‌استریت ژورنال طرح حمله نظامی آمریکا علیه ایران را فاش کرد

اتهام جدید آمریکا علیه ایران: سلاح‌های شیمیایی خود را گزارش نداده‌اید

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد