مرکل: جزئیات مالیات دیجیتال اتحادیه اروپا در ماه دسامبر اعلام می‌شود

مرکل: جزئیات مالیات دیجیتال اتحادیه اروپا در ماه دسامبر اعلام می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنان خانم مرکل درحالی بیان می‌شود که کابینه وی در حال تبیین استراتژی هوش مصنوعی برای اصلاح و سازگار کردن بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا با تکنولوژی و عصر دیجیتال است.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) گفت که جزئیات مالیات دیجیتال اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، آخرین ماه سال ۲۰۱۸ اعلام می‌شود.

خانم مرکل که در مصاحبه‌ای با روزنامه تی-آنلاین صحبت می‌کرد گفت: «ما در حال مذاکره با فرانسه هستیم. البته باید به این نکته توجه داشت که ما درباره اینکه آیا بر شرکت‌های دیجیتال مالیات وضع کنیم یا خیر، مذاکره نمی‌کنیم. بلکه مذاکرات درباره شیوه اعمال مالیات دیجیتال است.»

فرانسه یکی از حامیان وضع مالیات بر شرکت‌های دیجیتال است. این کشور از زمان موافقت آلمان برای وضع مالیات دیجیتال در تابستان تا به امروز در حال مذاکره و بررسی چگونگی اعمال این نوع از مالیات و تعیین جزئیات آن است.

دولت فرانسه ماه‌های گذشته را برای جلب نظر دیگر کشورهای اروپایی برای وضع این نوع از مالیات به چانه‌زنی پرداخته اما تاکنون نتوانسته است موافقت دانمارک، سوئد و ایرلند را جلب کند.

بیشتر بخوانید:

آلمان این هفته اعلام کرد از وضع مالیات بر درآمد شرکت‌های اینترنتی بزرگی چون گوگل و فیسبوک حمایت می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا معتقدند شرکت‌های گوگل و فیسبوک نسبت به دیگر شرکت‌ها مالیات کمتری را پرداخت می‌کنند و این ناعادلانه است.

سخنان خانم مرکل درحالی بیان می‌شود که کابینه وی در حال تبیین استراتژی هوش مصنوعی برای اصلاح و سازگار کردن بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا با تکنولوژی و عصر دیجیتال است. خبرگزاری رویترز از اختصاص ۳ میلیارد یورو برای پژوهش و توسعه در زمینه هوش مصنوعی در آلمان خبر می‌دهد.

صدراعظم آلمان تصریح کرد: «رفاه آینده ما به این موضوع بستگی دارد و همین‌طور اینکه چگونه در عصر دیجیتال می‌توان از ارزش‌های اروپا در مورد کرامت انسانی و حفاظت از حریم خصوصی افراد دفاع کرد.»

آلمان در اروپا سردمدار نوآوری در عرصه صنعت است اما سیاست‌گذاران این کشور با تاخیر متوجه شده‌اند که نظام صادراتی این غول صنعتی با عصر دیجیتال سازگار نیست و باید برای عقب نماندن اقداماتی را در نظر بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزدهای جانشینی آنگلا مرکل معرفی شدند

بلاروس؛ رویای دنیای دیجیتال در شرق اروپا

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست