اعتراض زنان به تبرئه متهم به تجاوز به علت نوع پوشش قربانی

اعتراض زنان به تبرئه متهم به تجاوز به علت نوع پوشش قربانی
Copyright  Richard Potts
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آیا مدارک گواه بر این نیستند که این دختر ۱۷ ساله قصد وقت گذراندن با کسی را داشته است؟ اگر به طرز پوشش او نگاه کنید می‌بینید که این دختر لباس زیر توری بر تن داشته است.»

آگهی

دادگاهی در ایرلند یک متهم به تجاوز را با استناد به نوع پوشش قربانی تبرئه کرد و این موضوع خشم مدافعان حقوق زنان را برانگیخت.

هئیت منصفه دادگاه شهر کورک در ایرلند در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده تجاوز به یک دختر ۱۷ ساله بعد از یک و ساعت نیم بحث و گفتگو، متهم ۲۷ ساله را تبرئه کردند.

وکیل مدافع متهم، الیزابت اوکونل، در آخرین دفاع از متهم گفت: «آیا مدارک گواه بر این نیستند که این دختر ۱۷ ساله قصد وقت گذراندن با کسی را داشته است؟ اگر به طرز پوشش او نگاه کنید می‌بینید که این دختر لباس زیر توری بر تن داشته است.»

شماری از زنان از دفاعیات وکیل متهم و تبرئه او خشمگین شده و در شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن عکس لباس زیر توری با هشتگ #این‌به‌معنی‌رضایت‌نیست اعتراض خود را ابراز کردند.

سوزان دیلن، یکی از زنانی که کارزار #این‌به‌معنی‌رضایت‌نیست راه انداخته است به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «امید داشتم که جامعه ما از عقاید عقب‌مانده‌ای چون سرزنش کردن قربان گذر کرده باشد.»

خانم دیلن چند ماه پیش، کارزار دیگری با نام «من او را باور می‌کنم» را با هدف ایجاد محیط امنی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های آزار جنسی و جلب حمایت از قربانیان راه‌اندازی کرده بود.

پیش از این دو بازیکن معروف راگبی ایرلند از اتهام تجاوز به یک دانش‌آموز در یک مهمانی تبرئه شدند و موج دیگری از اعتراض به راه افتاد.

روث کاپینگر، نماینده پارلمان ایرلند نیز در توئیتر تصویری از یک لباس زیر توری به اشتراک گذاشت و نوشت که وقتی این لباس زیر را در پارلمان به نشانه اعتراض در دست گرفته بود، دوربین‌ها رویشان را برگرداندند. اما لباس زیر قربانی تجاوز در دادگاه به عنوان مدرک دست به دست می‌شود.

خانم کاپینگر خواستار پیوستن به اعتراض و پاسخگویی دوبلین شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجری تلویزیون ساحل عاج به جرم «بازسازی صحنه تجاوز جنسی» در برنامه زنده محکوم شد

پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری به قربانیان آزار‌جنسی در ارتش کانادا

۲۷ بار درخواست طلاق از همسر آزارگر؛ «رواج عادی‌سازی خشونت خانگی علیه زنان در تلویزیون ایران»