تغییرات آب و هوایی اکتبر ۲۰۱۸؛ دمای هوای کره زمین همچنان بالاتر از میزان میانگین است

تغییرات آب و هوایی اکتبر ۲۰۱۸؛ دمای هوای کره زمین همچنان بالاتر از میزان میانگین است
نگارش از Denis Loctier
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این در حالی است که امضاکنندگان توافق پاریس امضا در سال ۲۰۱۶ متعهد شده‌اند که روند میزان افزایش متوسط دمای کره زمین را تا پایان قرن کمتر از ۲ درجه سانتیگراد حفظ کنند.

آگهی

طبق آخرین داده‌‌های ماهواره‌های موسوم به «کوپرنیکوس» دمای هوای اکتبر سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان بیشتر از حد دمای میانگین برای این ماه در سال بود.

طرح «کوپرنیکوس» برنامه رصد زمین و فراهم کردن داده‌های و اطلاعات برای درک تغیرات آب و هوایی و همچنین پیش بینی وضعیت هوا است روی زمین است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

داده‌های این ماهواره نشان می‌دهد که میزان رطوبت هوا در مکزیک، آمریکا و جنوب اروپا بالا و در دیگر مناطق قاره سبز هوا بسیار بسیار خشک بود.

بیشتر بخوانید:

طوفان موسوم به «لسلی» در مسیر حرکت خود به سمت شرق، پرتغال و اسپانیا را در نوردید.

کاهش شدید دمای هوا، طوفان سنگین و جاری شدن سیل در اسپانیا خرابی به بار آورد. در بسیاری از نقاط ایتالیا بارش شدید باران توام با سیلاب به خانه ها و اموال مردم خسارت سنگین مالی و جانی وارد کرد.

طی ۱۲ ماه گذشته دمای هوا به ویژه در قطب شمال بالاتر از حد میانگین بود. این در حالی است که طبق توافق پاریس که در سال ۲۰۱۶ امضاء کنندگان متعهد شده‌اند که روند میزان افزایش متوسط دمای کره زمین را تا پایان قرن کمتر از ۲ درجه سانتیگراد حفظ کنند.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

تغییرات آب و هوایی مه ۲۰۱۸؛ طوفان شدید و رعد و برق در اروپا