هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه در خصوص بازداشت چند استاد دانشگاه و فعال سیاسی

هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه در خصوص بازداشت چند استاد دانشگاه و فعال سیاسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بخش سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نسبت به بازداشت چندتن از استادان حاذق ترکیه در روز جمعه به دولت این کشور هشدارداده است.

آگهی

اتحادیه اروپا نسبت به زندانی کردن استادان و فعالان سیاسی در ترکیه به مقامات این کشور هشدارداد. اتحادیه از دولت ترکیه خواسته است تا هرچه زودتر افراد زندانی آزاد شوند.

بخش امنیت و سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست آن بر عهده فدریکا موگرینی است، جمعه بازداشت این افراد را «هشداردهنده» خواند.

رسانه‌های ترکیه جمعه اعلام کردند که پلیس این کشور در ارتباط با پرونده عثمان کاوالا، فعال مدنی و تجاری ترکیه و سازمان فرهنگی او، ۱۲ فعال فرهنگی، از جمله دو چهره سرشناس دانشگاهی را جمعه بازداشت کرده است.

عثمان کاوالا سال گذشته به اتهام همکاری با کودتاگران ترکیه بازداشت شده بود. هنوز حکمی علیه او صادر نشده است. وی رئیس نهاد فرهنگی آنادلو است.

بیشتر بخوانید:

حکم بازداشت ۱۰۳ نظامی ترکیه به اتهام ارتباط با شبکه گولن صادر شد

آمریکا استرداد فتح‌الله گولن به ترکیه را به عنوان حق سکوت قتل خاشقجی بررسی می‌کند

در میان افراد بازداشت شده از سوی نظامیان ترکیه نام تورگوت ترهانلی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی استانبول و بتول تانبای، استاد ریاضی در دانشگاه بغازیچی استانبول دیده می شود.

دادستان استانبول خواستار بازداشت ۲۰ مظنون در این پرونده شده است.

از زمان کودتای نافرجام ترکیه در سال ۲۰۱۶ تاکنون دولت بیش از ۷۰ هزار نفر از معلمان، نظامیان، استادان و کارمندان را به اتهام همکاری با کودتاچیان دادگاهی کرده است. همچنین۱۵۰ هزار نفر از کارمندان بخش‌های مختلف از کار برکنار و یا به حالت تعلیق درآمده اند. بعلاوه اینکه در دو سال اخیر ده‌ها رسانه و روزنامه مستقل نیز در همین زمینه بسته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشنواره فیلم آنتالیا در ترکیه در پی جنجال بر سر «سانسور» یک اثر مستند لغو شد

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است

ادای احترام به «آخرین امید» مخالفان پوتین؛ پلیس روسیه صدها نفر از حامیان ناوالنی را دستگیر کرد