دادگاه فدرال آمریکا: مجوز ورود جیم اکوستا به کاخ سفید موقتا بازگردانده شود

دادگاه فدرال آمریکا: مجوز ورود جیم اکوستا به کاخ سفید موقتا بازگردانده شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه سی‌ان‌ان تصمیم قاضی فدرال را پیروزی بزرگی برای این شبکه در شکایتش علیه دونالد ترامپ ارزیابی کرده است.

آگهی

به دستور قاضی فدرال در آمریکا، کاخ سفید باید فورا و بطور موقت اجازه ورود جیم اکوستا خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان را به کاخ سفید بازگرداند.

شبکه سی‌ان‌ان روز سه شنبه اعلام کرد که از کاخ سفید به دلیل ابطال مجوز ورود خبرنگارش شکایت کرده است.

قاضی از کاخ سفید خواسته است که در مدتی که شکایت این شبکه خبری در جریان است، مجوز ورود جیم آکوستا به وی بازگرداند شود تا وی بتواند مانند تمام خبرنگاران به نشست های خبری یا هر رویداد خبری دیگری در کاخ سفید حضور داشته باشد.

کاخ سفید در واکنش به تصمیم این قاضی فدرال گفته است که دسترسی مجدد جیم اکوستا خبرنگار سی‌ان‌ان به نشست‌های خبری کاخ سفید را برقرار می کند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت ما قواعد و فرایندهای نشست‌های خبری‌اش را بهینه سازی می کنیم تا کنفرانس‌های خبری در آینده منظم‌تر و عادلانه تر برگزار شود.

قاضی هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است که لغو مجوز یک خبرنگار از سوی کاخ سفید باید مصداق نقض بند اول قانون اساس آمریکا در نظر گرفته شود یا خیر. بند اول قانون اساس آمریکا، آزادی بیان رسانه‌ها را تضمین کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان این تصمیم قاضی را پیروزی بزرگی برای این شبکه در شکایتش علیه دونالد ترامپ ارزیابی کرده است.

در جریان کنفرانس خبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، تنش لفظی میان دونالد ترامپ و جیم اکوستا خبرنگار سی‌ان‌ان رخ داد که به دنبال آن کاخ سفید مجوز ورود این خبرنگار به کاخ سفید را لغو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در تنش لفظی با این خبرنگار وی را «بی ادب و گستاخ» خواند و از سی‌ان‌ان بعنوان «دشمن مردم» یاد کرد که «اخبار جعلی» منتشر می کند.

با اینکه کاخ سفید مجوز کار جیم اکوستا را برای ورود به کاخ سفید لغو کرده بود با این حال در جریان سفر دونالد ترامپ به پاریس برای شرکت در یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، شبکه سی‌ان‌ان در اقدامی معنا دارد جیم اکوستا را بعنوان خبرنگار خود برای پوشش اخبار این رویداد به پاریس فرستاد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سی ان ان از دولت آمریکا شکایت کرد

مجادله ترامپ با خبرنگار سی‌ان‌ان: تو بی ادب و گستاخی

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت