دو مدال برای بریتانیا حاصل دومین روز جودوی جایزه بزرگ هلند

دو مدال برای بریتانیا حاصل دومین روز جودوی جایزه بزرگ هلند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مدال‌های طلای ۹ وزن این رقابت‌ها بین جودوکاران ۹ کشور مختلف تقسیم شد.

آگهی

در دومین روز از مسابقات جودوی جایزه بزرگ لاهه، فرانک دو ویت جودوکار هلندی که از تشویق گرم هم‌وطنانش برخوردار بود در منهای ۸۱ کیلوگرم با ایوانف از بلغارستان روبرو شد.

گرچه دو ویت بسیار خوب مبارزه کرد اما این جودوکار بلغار بود که خوش درخشید و توانست پس از دو سال به نخستین طلای خود در این مسابقات دست پیدا کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ایوانف می‌گوید: «احساس بسیار خوبی دارم. بسیار خوشحالم نه فقط برای خودم بلکه از آنجا که این مدال هدیه بسیار خوبی است برای پسرم. حالا بر می‌گردم و احتمالا برای مسابقات مسترز تمرین را از سر می‌گیرم.»

در منهای ۶۳ کیلوگرم زنان، یانگ ژونژیا بود که با ارائه یک مبارزه در خاک فوق‌العاده توانست با حرکاتی مشابه بر رقیبانش در دور اول غلبه کند.

او سپس در فینال با آلیس شلزینگر از بریتانیا روبرو شد و پس چند حمله پی در پی سرانجام توانست با یک چرخش بی‌مانند بر حریف خود چیره شود. پس از سه سال این نخستین مدال طلای جایزه بزرگی بود که او دریافت کرد.

همچنین موسا موشوگف از روسیه توانست در منهای ۷۳ کیلوگرم بر اکیل گژاکوا از کوزوو غلبه کند. او در وقت اضافه توانست با یک فن‌پای تماشایی امتیاز وازاری بگیرد و به مدال طلا برسد.

اما جودوکاران بریتانیا برای دومین بار هم به مدال رسیدند و سالی کانوی،‌ دارنده برنز المپیک بود که اینبار به طلا دست یافت. به این ترتیب مدال‌های طلای هر ۹ وزن این رقابت‌ها بین جودوکاران ۹ کشور مختلف تقسیم شد.

سالی کانوی می گوید: «امروز نه فقط از مدال طلا بلکه از کل عملکردم خوشحالم. همه چیز خوب پیش رفت، من حین مسابقه همیشه به خودم می‌گویم می‌شد بهتر باشم و دائما خودم را می‌سنجم و می‌بینم که وقتی برگردم باید روی چه نقاطی کار کنم و تلاش می‌کنم واقعا بهتر و بهتر بشوم.»

اما زیباترین اجرای فن روز دوم مسابقات به دنیس لارچف از روسیه تعلق داشت. او با اجرای یک اوگورومای بی‌مانند بر فان تی وستنده از هلند پیروز شد. زمانبندی و اجرای او تماشایی بود.  

**بیشتر بخوانید: **

جودوی جایزه بزرگ هلند؛ مدال‌های طلا بین پنج کشور تقسیم شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ ژاپنی ها تنها از یک طلای گرند اسلم اوساکا چشم پوشی کردند

جودوی جایزه بزرگ تاشکند؛ نخستین طلای میزبانان

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند