ترامپ: نمی‌خواهم به فایل صوتی وحشتناک قتل خاشقجی گوش کنم

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌ جمهوری آمریکا محتویات فاسل صوتی قتل جمال خاشقجی را «بسیار خشونت‌بار، شرورانه و وحشتناک» دانست.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه ۱۸ نوامبر گفت به دلیل «دردناک بودن» نوار صوتی قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی از گوش دادن به آن خودداری کرده است.

آقای ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «ما نوار را داریم [اما] من نمی‌خواهم به آن گوش دهم. دلیلی ندارد که من بخواهم نوار را گوش دهم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که علت آن چیست، گفت: «به این خاطر که نوار وحشتناکی است. محتویات آن کاملا به من اطلاع داده شده است. بسیار خشونت‌بار، شرورانه و وحشتناک.»

دونالد ترامپ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا او محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در پرونده قتل جمال خاشقجی دخیل می‌داند یا نه، گفت: «چه کسی واقعا می‌تواند بفهمد؟ اما آنچه می‌توانم بگویم این است که بسیاری از افراد هستند که الآن می‌گویند او از این قضیه مطلع نبوده است.»

روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا پیشتر در روز جمعه به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سی‌آی‌ای» بر این باور است که دستور قتل جمال خاشقجی، از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صادر شده است.

رویترز
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا، گفته است که این کشور بر سر قتل جمال خاشقجی سازش نخواهد کرد.رویترز

از سوی دیگر مایک پنس، معاون‌اول رئیس‌جمهور آمریکا، که در سفر خارجی به گینه نو به سر می‌برد با «جنایت» نامیدن قتل جمال خاشقجی گفت ایالات متحده بر سر مرگ او سازش نخواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: «قتل جمال خاشقجی یک جنایت بود. این همچنین رویارویی با نشریات مستقل و آزاد بود و ایالات متحده مصمم است تا تمام مسئولان ارتکاب چنین قتلی شناخته شوند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در تحولی دیگر همچنین وزیر امنیت داخلی ترکیه گفته است که ممکن است جسد قطعه‌قطعه شده جمال خاشقجی در چمدان‌های همراه تیم اعزامی از عربستان و از طریق فرودگاه بین‌المللی استانبول به خارج از ترکیه منتقل شده باشد.

آقای حلوصی آکار گفت: «به دلیل مصونیت دیپلماتیک ان‌ها به راحتی و بدون هیچ مشکلی با چمدان‌هایشان فرودگاه را ترک کرده‌اند. بر طبق عنوان مصونیت دیپلماتیک مسافر، آن‌ها حق دیپلماتیک داشته‌اند تا شماری از چمدان‌هایشان را بدون کنترل رد کنند.»

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی و سیاستهای ولیعهد این کشور روز سه‌شنبه ۲ اکتبر وارد کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه شد و در آنجا به قتل رسید.

اگرچه عربستان در نهایت موضوع مرگ آقای خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری را پذیرفت، اما مقامات این کشور از سرنوشت جسد اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان بولتون: به نوار قتل خاشقجی گوش ندادم چون عربی نمی‌دانم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟