حمله با چاقو به پلیس در مرکز بروکسل

حمله با چاقو به پلیس در مرکز بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«افسر پلیس به صورت سطحی زخمی شده است. همکاران پلیس پس از مشاهده حمله با شلیک گلوله به مهاجم او را از پا درآورند. مهاجم به بیمارستان منتقل شده است و خطرجانی او را تهدید نمی‌کند.»

آگهی

یک افسر پلیس بلژیک در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) مورد تهاجم یک مرد با چاقو قرار گرفت و زخمی شد.

حمله این مهاجم همزمان با دومین روز از دیدار رسمی امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه از بلژیک صورت گرفت.

سخنگوی پلیس بلژیک به خبرگزاری فرانسه گفت: «افسر پلیس به صورت سطحی زخمی شده است. همکاران پلیس پس از مشاهده حمله با شلیک گلوله به مهاجم او را از پا درآورند. مهاجم به بیمارستان منتقل شده است و خطرجانی او را تهدید نمی‌کند.»

یک روزنامه محلی گزارش داده است که مهاجم هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده است اما سخنگوی پلیس در نشست مطبوعاتی این نقل قول را تایید نکرد.

سخنگوی پلیس بلژیک با اشاره به اینکه هنوز انگیزه فرد مهاجم مشخص نشده است گفت: «برای اظهارنظر درباره انگیزه حمله زود است و تحقیقات برای روشن شدن ماجرا ادامه دارد.»

رییس جمهوری فرانسه امروز از محله «مولن‌بک» که گفته می‌شود محل سازماندهی حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ در پاریس بوده است دیدار خواهد کرد. مولن‌بک در مرکز بروکسل قرار دارد و از دهه‌ها پیش، محل اسکان شمار گسترده‌ای از مهاجران کشورهای شمال آفریقا است. بر خلاف نسل‌های اول و دوم مهاجران، تمایل بسیاری در فرزندان و نوادگان آن‌ها به جریان‌های بنیادگرای اسلامی دیده می‌شود.  

بلژیک که مقر اصلی ناتو و سازمان‌های مربوط به اتحادیه اروپا است از سال ۲۰۱۶ و حملات تروریستی در متروی بروکسل که منجر به کشته شدن ۳۲ نفر شد، در حالت «هشدار» قرار دارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو در پاریس دستکم ۱ کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت

شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک از سمت خود استعفاء داد

بمب‌گذاری‌های تروریستی سال ۲۰۱۶ بروکسل؛ دادگاه بلژیک شش نفر را گناهکار شناخت