موسسه آمار اروپا: از هر چهار مرگ در اروپا یکی به دلیل ابتلاء به سرطان است

موسسه آمار اروپا: از هر چهار مرگ در اروپا یکی به دلیل ابتلاء به سرطان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از میان ۵.۲ میلیون نفری که در این سال در اروپا جان باختند، ۱.۳ آنان به سرطان مبتلاء بودند.

آگهی

بر اساس آمارهای منتشر شده در یوروستات، موسسه آمار اروپا واقع در لوکزامبورگ در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵.۲ میلیون نفر در اروپا جان خود را به دلایل مختلف از دست دادند. یک چهارم این مرگ و میرها در اثر ابتلا به سرطان بوده است.

براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا درگذشتند. از این میان بیش از ۸.۵ میلیون نفر به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده‌ند. سرطان پس از بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در اروپاست.

آلمان، ایتالیا و بریتانیا، سه کشور پرجمعیت قاره اروپا بیش از به یک سوم تعداد درگذشتگان در اروپا را داشتند.

بالا بودن سطح خدمات درمانی در اروپا سبب شده است که میانگین امید به زندگی در این کشورها به حدود ۷۹ سال برسد. امید به زندگی در کشورهای فرانسه، ایسلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و سوئیس در بالاترین حد آن یعنی ۸۳ سال است. امید به زندگی در کشورهای شرق اروپا کمتر از میانگین و حدود ۷۵ سال است.

مرگ و میر در اثر ابتلاء به سرطان

از میان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در این سال در اروپا جان باختند، ۱.۳ آنان به سرطان مبتلاء بودند. اسلوونی، هلند و دانمارک بالاترین درصد مرگ بر اثر سرطان یعنی قریب به ۳۰٪ را داشته‌اند. درصد مرگ بر اثر سرطان در بلغارستان، ترکیه و رومانی کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

میزان مرگ و میر در کشورهای اروپایی بر اثر ابتلاء به سرطان در مردان بالاتر از زنان بوده است. براساس آمارهای موجود ۲۸.۷ درصد از مردان در این قاره بر اثر ابتلاء به سرطان جان خود را از دست داده‌اند. این در حالیست که سرطان عامل ۲۲.۱ درصد از مرگ و میرها در میان زنان بوده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک متخصص به یورونیوز: تحریم‌های آمریکا داروهای ضد سرطان را در ایران کاهش نداده است

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند