سازمان ملل متحد: «خانه» خطرناکترین محل برای زنان است

سازمان ملل متحد: «خانه» خطرناکترین محل برای زنان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰,۰۰۰ زن، ۱.۳ نفر قربانی خشونت منجر به قتل از سوی اعضای خانواده‌شان هستند.

آگهی

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که «خانه» خطرناکترین و ناامن‌ترین محل برای زنان است چرا که اغلب خشونت‌های کلامی، جسمی و جنسی و همچنین قتل‌ زنان در خانه‌های خود آن‌ها یا بستگانشان رخ می‌دهد.

سال گذشته ۸۷ هزار زن در سرتاسر جهان کشته شدند. از این رقم، حدود ۵۰ هزار نفر آنان به دست همسر، شریک زندگی یا اعضای خانواده‌شان به قتل رسیده‌اند.

براساس این گزارش هر ساعت ۶ زن به دست اعضای خانواده‌ به قتل می‌رسند. درحالی که اکثریت قربانیان خشونت در جهان مردان هستند که در نزاع‌ و جنگ کشته می‌شوند، اما زنان همچنان به دلیل نابرابری جنسیتی، تبعیض و کلیشه‌های منفی هزینه بالای جانی پرداخت می‌کنند و تعداد زیادی از آنان هرساله به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰,۰۰۰ زن، ۱.۳ نفر قربانی خشونت منجر به قتل از سوی اعضای خانواده‌شان هستند. از لحاظ توزیع جمعیتی، قاره‌های آفریقا و آمریکا در بالاترین رده میزان خشونت منجر به مرگ علیه زنان هستند. در آفریقا، این میزان حدود ۳.۱ به ازای هر صدهزار جمعیت زنان است، در حالی که این نرخ در آمریکا ۱.۶، در اقیانوسیه ۱.۳ و در آسیا ۰.۹ و در اروپا ۰.۷ قربانی به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ زن بوده است.

بیشتر بخوانید:

براساس تحقیقات این سازمان در سال‌های اخیر پیشرفت ملموسی در حفاظت و نجات جان قربانیان، و همچنین آموزش کافی برای خاتمه بخشیدن به خشونت علیه زنان صورت نگرفته است.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بهترین راه مقابله با خشونت خانگی را آموزش سیستماتیک از کودکی تا بزرگسالی و همینطور وضع قوانین حمایتی برای زنان می‌داند. همکاری بالاتر میان نیروهای پلیس و دستگاه قضایی و همینطور سیستم‌های خدمات اجتماعی و بهداشتی می‌تواند اثرات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه بگذارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۲۷ بار درخواست طلاق از همسر آزارگر؛ «رواج عادی‌سازی خشونت خانگی علیه زنان در تلویزیون ایران»

ختنه زنان؛ از ممنوعیت تا مشروعیت در جهان امروز

نورا نراقی به یورونیوز: استقبال دختران ایرانی از موتورسواری با وجود سخت‌گیری‌ها تحسین‌برانگیز است