«جلیقه زردها» برنامه مسابقات فوتبال در فرانسه را به هم ریختند

«جلیقه زردها» برنامه مسابقات فوتبال در فرانسه را به هم ریختند
«جلیقه زردها» برنامه مسابقات فوتبال در فرانسه را به هم ریختند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته برگزاری مسابقات در بیانیه ای با تایید تغییرات در برنامه بازی های هفده هفدهم اعلام کرده است که متعاقبا تاریخ جدیدی را برای برگزاری این دیدارها اعلام خواهد کرد.

آگهی

جنبش اعتراضی موسوم به «جلیقه زردها» که از سیزدهم نوامبر با بستن راه ها و جاده های بین شهری حرکت خود را آغاز و سپس طی دو هفته متوالی نظم و آرامش را به طرزی بی سابقه در پایتخت فرانسه به هم ریختند، حالا برنامه مسابقات لیگ فوتبال این کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اند.

سازمان لیگ حرفه ای فرانسه که زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می کند روز پنجشنبه اعلام کرد دیدار حساس تیم های مارسی و سنت اتین تحت تاثیر این اعتراض ها و به دستور فرمانداری «لوآر» لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.

بدین ترتیب این دیدار که قرار بود روز یکشنبه در جریان مسابقات هفته هفدهم رقابت های لیگ فوتبال حرفه ای فرانسه، لوشامپیونه برگزار شود به دلیل همزمان شدن با تجمعات اعتراض آمیز هفتگی در این کشور انجام نخواهد شد.

این چهارمین مسابقه از هفته هفدهم لوشامپونه است که به دلایل مشابه لغو و انجام آن به زمان دیگری موکول شده است.

پیش از این، دیدار روز جمعه میان موناکو و نیس (دربی منطقه جنوب شرق فرانسه) و نیز دو دیدار از رقابت های روز شنبه میان پاری سن ژرمن و مون پلیه و مسابقه تولوز با لیون بنا به دستور مقامات امنیتی لغو شده بود.

کمیته برگزاری مسابقات در بیانیه ای با تایید تغییرات یاده شده در برنامه بازی های هفده هفدهم اعلام کرده است که متعاقبا تاریخ جدیدی را برای برگزاری این دیدارها اعلام خواهد کرد.

نکته جالب در این میان این است که سازمان لیگ حرفه ای فرانسه در بیانیه خود بدون اشاره مستقیم به تظاهرات اعتراض آمیز و استفاده از واژه «جلیقه زردها» تغییر در برنامه بازی ها را اعلام کرده است.

این درحالیست که فرمانداری پاریس پیشتر ضمن اعلام لغو دیدار پاری سن ژرمن با مون پلیه توضیح داده بود که برای حفظ امنیت شهر و برقراری نظم در روز شنبه، هشتم دسامبر که با چهارمین موج اعتراض های گسترده جلیقه زردها همزمان شده است باید کلیه نیروهای امنیتی را در اختیار داشته باشد.

معترضان فرانسوی در حالی قرار است روز شنبه باردیگر قلب پاریس و دیگر شهرهای این کشور را تحت تاثیر حرکت اعتراضی خود قرار دهند که دولت فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد با درخواست ابتدایی آنها مبنی بر لغو کامل مالیات بر سوخت موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس پاریس: اعتراضات جلیقه زردها بدترین نوع «شورش» در سال‌های اخیر است

شنبه سیاه پاریس؛ صدها تن در «شورش» جلیقه زردها زخمی شدند

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند