مرکل در سخنرانی خداحافظی: ارزش‌های دموکراسی و مسیحیت را حفظ کنید

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم مرکل همچنین خطر «جنگ تجاری» را نیز متذکر شد و به این ترتیب تلویحا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

آگهی

آنگلا مرکل خطاب به هم‌حزبی‌های خود از آنان خواست تا در برابر اقبال روزافزون گرایش‌های ملی‌گرایانه و عوام‌باورانه در جهان، از ارزش‌های دموکراسی و مسیحیت دفاع کنند.

صدر اعظم آلمان که روز جمعه ۱۶ آذر برای آخرین بار در جایگاه رهبر حزب دموکرات مسیحی در هامبورگ سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما در این برهه دشوار نباید ارزش‌های دموکرات مسیحی را فراموش کنیم.»

قرار است هزار و یک عضو حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی در همین روز در مکانی که آنگلا مرکل در آن سخنرانی کرد، جانشین او را برای ریاست این حزب برگزینند.

خانم مرکل به مدت ۱۸ سال رهبری حزب خود را بر عهده داشت. وی که قصد دارد تا پایان دوره قانونی صدارت اعظمی خود در سال ۲۰۲۱ در این سمت باقی بماند، در سخنرانی خود فهرستی از چالش‌های کنونی جهان را ذکر کرد. او از جمله این چالش‌ها از «آسیب دیدن مفهوم چندجانبه‌گرایی، رجوع به ملی‌گرایی و کاهش همکاری بین‌المللی» نام برد. خانم مرکل همچنین خطر «جنگ تجاری» را نیز متذکر شد و به این ترتیب تلویحا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

آنگلا مرکل سپس «جنگ‌های ترکیبی و بی‌ثبات‌کننده جوامع با استفاده از اخبار جعلی» را خطر دیگری برای جهان برشمرد.

به باور تحلیل‌گران رئیس آینده حزب دموکرات مسیحی از میان آنگرت کرامپ کارنباوئر ۵۸ ساله وفادار به مرکل یا یکی از رقیبان راست‌گرای او انتخاب خواهد شد. رئیس آتی حزب دموکرات مسیحی احتمالا صدراعظم بعدی آلمان نیز خواهد بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکل برای بار سوم لرزید

حزب دموکرات مسیحی برای جانشینی آنگلا مرکل دست به کار شد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان