آمریکا وزیر امنیت ملی و دو مسئول بلند پایه کره شمالی را تحریم کرد

آمریکا سه مسئول بلند پایه کره شمالی را تحریم کرد
آمریکا سه مسئول بلند پایه کره شمالی را تحریم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نخستین بار پس از ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تابستان سال جاری است که مقامات دولتی پیونگ یانگ به صورت مستقیم تحت مجازات و تحریم‌های واشنگتن قرار می‌گیرند.

آگهی

ایالات متحده آمریکا سه مسئول بلند پایه کره شمالی را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده تحت تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس این گزارش وزیر امنیت عمومی کره شمالی یکی از سه مسئول بلند پایه دولت پیونگ یانگ است که به ادعای واشنگتن به موجب «نقض آشکار و مداوم حقوق بشر» تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

این نخستین بار پس از ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تابستان سال جاری است که مقامات دولتی پیونگ یانگ به صورت مستقیم تحت مجازات و تحریم های واشنگتن قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

رویکرد انتقادی واشنگتن نسبت به عملکرد دولت کره شمالی و سیاست‌های داخلی پیونگ یانگ در حالی برای نخستین بار پس از نزدیکی دو کشور رسانه‌ای شده است که دونالد ترامپ همچنان بر دوستی و ابراز علاقه خود به کیم جونگ اون تاکید دارد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اشاره به برخورد خشن و «سبعانه» صورت گرفته در قبال اتو وارمبیر، دانشجویی آمریکایی که پیشتر در پیونگ یانگ زندانی و سپس به آمریکا باز گردانده شد، هدف از اعمال تحریم‌های یاد شده را روشنگری نسبت به رفتارهای سرزنش‌آمیز کره شمالی با شهروندان خود، سانسور شدید دولتی و دیگر موارد نقض حقوق انسانی و سرکوب عنوان کرده است.

اتو وارمبیر پس از هفده ماه حبس به جرم دزدیدن پوستر تبلیغاتی هتلی در پیونگ یانگ ژوئن گذشته به دولت آمریکا تحویل داه شد اما شش روز پس از ورود به خاک کشورش درگذشت.

بیشتر بخوانید:

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا این مجازات‌ها نشان می‌دهد که آمریکا همچنان حامی آزادی بیان و مخالف سانسور و نقش موارد حقوق بشر در این کشور است.

مدیران بخش‌های «سازماندهی» و «تبلیغات» حزب کارگران کره شمالی، تنها حزب حاکم بر این کشور نیز دو مسئول بلند پایه دیگری هستند که مشمول تحریم های آمریکا قرار گرفته‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیم جونگ اون به دنبال کسب امتیاز در دیدار دوم با ترامپ

کیم جونگ اون برای چهارمین بار با قطار شخصی به چین رفت

آمریکا: اقدام کره شمالی در پرتاب ماهواره جاسوسی نقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت است