برایان هوک: اخراج فرزندان مقامات ایرانی از آمریکا در دستور کار است

عکس: رویترز
عکس: رویترز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این هم نمونه دیگری از ریاکاری رژیم است. مقام‌های ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و در همان حال خانواده‌‌شان را به کشور به اصطلاح شیطان بزرگ می‌فرستند تا با استفاده از منابع مردم ایران در‌آنجا زندگی و تحصیل کنند.»

آگهی

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، سه‌شنبه ۲۰ آذر در صفحه تویتر فارسی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این وزارتخانه موضوع اخراج فرزندان مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از این کشور را بررسی می‌کند.»

او در ویدیوی کوتاهی که در صفحه رسمی تویتر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، گفته است: «خیلی از ایرانیان پرسیده‌اند چرا دولت ایالات متحده ویزای بستگان مقام‌های ایران را که در آمریکا زندگی می‌کنند، باطل نمی‌کند یا آنها را اخراج نمی‌کند؟»

«شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و خانواده‌شان را به آمریکا می‌فرستند»

آقای هوک همچنین افزود: «این هم نمونه دیگری از ریاکاری رژیم است. مقام‌های ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و در همان حال خانواده‌‌شان را به کشور به اصطلاح شیطان بزرگ می‌فرستند تا با استفاده از منابع مردم ایران در‌آنجا زندگی و تحصیل کنند. مردم ایران بدانند که ما بر روی این مساله کار می ‌کنیم. نمی‌توانم درباره پرونده‌ها و جزئیات آن صحبت کنیم اما می‌‌توانید مطئن باشید که ما تمام تلاش‌مان را برای تغییر رفتار ریاکارانه افراد به کار خواهیم بست تا آنها رفتارشان را تغییر دهند.»

درخواست احمدی‌نژاد از ترامپ برای افشای اسامی

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران مرداد ۹۷ در تویترش از دونالد ترامپ خواسته بود تا فهرستی از بستگان مقام‌های ایرانی ساکن در آمریکا منتشر کند. محتوای توییت انگلیسی احمدی‌نژاد این بود: «آقای ترامپ، اگر چنین لیستی دارید، فهرستی از بستگان مقام‌های حکومت ایران منتشر کنید که یا دارای گرین کارت باشند و یا حساب بانکی در آمریکا داشته باشند.»

پیش از این خانواده آمریکاییان زندانی در ایران از دونالد ترامپ خواسته‌ بودند تا ویزای فرزندان مقام‌های ارشد دولت ایران در ایالات متحده را لغو کند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

ادعای ذوالنور و تکذیب وزارت امور خارجه

پیش از این نیز مجتبی ذالنور، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این ۲۵۰۰ نفر باشند». این ادعای ذوالنور از سوی وزارت امور خارجه ایران رد شد.

با این حال ادعای آقای ذوالنور در رسانه‌های آمریکایی بازتاب زیادی داشت و شبکه خبری فاکس‌نیوز  آمریکا نیز از این سخنان گزارش تهیه کرد. دونالد ترامپ نیز با اشاره به گزارش فاکس نیوز گفته بود: «تازه مشخص شده که دولت اوباما در طول مذاکرات [هسته‌ای] افتضاح خود با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی، از جمله مقامات حکومتی، شهروندی اعطا کرده است. چقدر زیاد و (بد) است».

**بیشتر بخوانید: **خانواده زندانیان آمریکایی در ایران: ویزای فرزندان مقامات ایرانی را لغو کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژن خوب، ژن بد؛ تقابل علم و سیاست

برایان هوک: مردم ایران به جای لعنت فرستادن، علاقه‌مند به کار و اشتغال هستند

خامنه‌ای: ممکن است آمریکا برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشد