دست‌کم ۲۰ غیرنظامی در جریان بمباران ولایت کنر افغانستان کشته شدند

دست‌کم ۲۰ غیرنظامی در جریان بمباران ولایت کنر افغانستان کشته شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۱۲ کودک در میان قربانیان بودند.

آگهی

دست‌کم ۲۰ غیرنظامی از جمله دوازده کودک روز جمعه بر اثر بمباران هوایی در ولسوالی شیگل ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شدند.

به گزارش رویترز به نقل از مقام‌های محلی، هدف بمباران ولسوالی شریف معاویه یکی از رهبران طالبان بوده است.

عبدالطیف فضلی، از اعضای شورای ولایتی کنر می‌گوید در جریان این حمله هشت زن و ۱۲ کودک جان خود را از دست داده اند و ۱۵ غیرنظامی دیگر مجروح شده اند.

در حالی که وزرات کشور افغانستان می‌گوید بمباران ولسوالی شیگل یک عملیات مشترک ارتش این کشور و نیروهای بین‌المللی بوده، خبرگزاری طلوع به نقل از دفتر سخنگوی نیروهای امریکایی گزارش کرده «این نیروها در عملیات کنر، تنها نقش مشورت دهی داشته‌اند.»

یکی از فرماندهان ناتو از برنامه «کمک و همکاری» تاکید کرده است که نیروهای خارجی در هفته‌های اخیر هیچ عملیاتی در ولایت کنر نداشته اند.

عبدالستار میرزکوال، والی ولایت کنر گفته است در جریان عملیات اخیر ارتش افغانستان ۳۸ جنگجوی طالبان و القاعده کشته و چندین ستیزه جوی دیگر زخمی شده اند. آقای میرزکوال کشته و زخمی شدن «شمار نامعلومی» از غیرنظامیان را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان بمباران‌های هوایی ناتو و ارتش افغانستان در سال ۲۰۱۸ به شدت افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ سازمان ملل متحد این دست حملات در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، ۳۱۳ کشته و ۳۳۶ مجروح در میان غیرنظامیان بر جا گذاشته است؛ رقمی که ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. بر اساس همین گزارش در ۹ ماه نخست سال ۸۰۵۰ غیرنظامی دراین کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

مطالب یورونیوز فارسی را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کشته شدن ۱۴ غیرنظامی در عملیات نیروهای ویژه امنیتی افغانستان»

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد