مرگ دختر مهاجر گواتمالایی در مرز آمریکا؛ پدر شکایتی ندارد

مرگ دختربچه مهاجر گواتمالایی در مرز آمریکا
مرگ دختربچه مهاجر گواتمالایی در مرز آمریکا Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس این گروه را به بازداشتگاه منطقه منتقل کرد ولی جکلین در مسیر و درون اتوبوس دچار تشنج شد و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

آگهی

پدر دختربچه مهاجر گواتمالایی که چند روز پیش در مرز آمریکا جان باخت، می‌گوید از کسی شکایت ندارد.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۲۵ آذر این خبر را به نقل از یک مقام کنسولی گواتمالا در آمریکا که نام او فاش نشده است، مخابره کرد.

«جکلین کال» دختربچه هفت‌ساله گواتمالایی که قصد داشت همراه پدر و مادرش با عبور از مرز مکزیک وارد خاک ایالات متحده شود، بامداد روز جمعه ۱۷ آذر گذشته پس از بازداشت توسط گشت مرزی آمریکا بر اثر خستگی و بی‌آبی فوت شد. او در میان یک گروه ۱۶۳ نفری از پناه‌جویان گواتمالایی بود که در مرز ایالت نیومکزیکوی آمریکا به دست گشت مرزی این کشور بازداشت شده بودند. پلیس این گروه را به بازداشتگاه منطقه منتقل کرد ولی جکلین در مسیر و درون اتوبوس دچار تشنج شد و در بیمارستان جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

پیش از این پدر جکلین گفته بود که با تسلیم شکایت رسمی خود به مقامات گواتمالا از آنان خواهد خواست که در مورد شرایط بد نگهداری پناه‌جویان در مرز مکزیک تحقیق کنند. اما اکنون خبرگزاری‌ها از قول او می‌نویسند که تنها خواستار «تحقیق» در این زمینه است و از کسی شکایت ندارد.

مقام‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که توزیع منظم آب و غذا در میان پناهجویان غیرقانونی بازداشتی توزیع می‌شود و احتمالا ضعف دختر خردسال به دلیل شرایط بد تغذیه بوده که طی روزهای پیش از بازداشت متحمل شده است. یکی از مسئولان مرزبانی آمریکا به رویترز می‌گوید علایم بیماری از ابتدا در این دختر دیده نشده بود و پدر او در هنگام بازداشت در پرسشنامه پزشکی به تمام ۲۰ پرسش درباره وجود علائم بیماری‌های مختلف دخترش پاسخ منفی داده بود.

با وجود هشدار آمریکا و مکزیک، بسیاری از مردم کشورهای آمریکای جنوبی به دلیل شرایط بد اقتصادی با همکاری قاچاقچیان انسان و با تحمل شرایط سخت در قالب کاروان‌هایی روانه مرز آمریکا می‌شوند تا خود را به ایالت‌های تگزاس، آریزونا و نیومکزیکو برسانند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ ششمین کودک مهاجر در بازداشتگاه مرزی آمریکا

دستور اداره حفاظت مرزی آمریکا: همه کودکان مهاجر بازداشت شده کنترل پزشکی شوند

تهدید ترامپ به بستن مرز‌های جنوبی؛ «پلیس مکزیک در مرز با گواتمالا مستقر شد»