تدابیر اتحادیه اروپا در صورت وقوع برکسیت بدون توافق

تدابیر اتحادیه اروپا در صورت وقوع برکسیت بدون توافق
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با افزایش احتمال رد توافق برکسیت در پارلمان بریتانیا، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه ۱۹ دسامبر اعلام کرد اقداماتی برای کنترل تبعات منفی خروج بی توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است اما خاطر نشان کرده که نمی تواند برای همه مشکلات ناشی از چنین اتفاقی، راه حلی داشته باشد.

آگهی

با افزایش احتمال رد شدن توافق برکسیت در پارلمان بریتانیا، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه ۱۹ دسامبر اعلام کرد اقداماتی برای کنترل تبعات منفی خروج بی توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است اما خاطر نشان کرده که نمی تواند برای همه مشکلات ناشی از چنین اتفاقی، راه حلی داشته باشد.

در اینجا به برخی از مشکلات احتمالی که برای آن ها تدابیری اندیشیده شده است اشاره می شود:

  • ** ایجاد ایست و بازرسی بر سر مرزهای بریتانیا با اتحادیه اروپا** که به معنی ترافیک طولانی برای خودروهای سواری و خودروهای باری و تاخیر در صادرات و واردات خواهد بود. قوانین مرزی تغییر خواهد کرد اما اکنون برای جلوگیری از اختلال شرکت های باربری اجازه یافته اند تا به مدت ۹ ماه بدون نیاز به اخذ مجوز به کارشان ادامه دهند.

  • ** پرواز بین بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مشکل مواجه خواهد شد.** در صورتیکه قوانین و مقررات پرواز از سوی دو طرف به رسمیت شناخته نشود، پروازها بین بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا مختل خواهد شد. اما به گفته کمیسیون، اتحادیه اروپا در صورت اقدام متقابل بریتانیا، به شرکت های هوایی بریتانیایی به طور موقت برای ۱۲ ماه اجازه پرواز به فرودگاه‌های کشورهای این اتحادیه را اعطا می کند.

  • ** نرخ استفاده از کارت های بانکی و اعتباری در صورت عدم توافق برای شهروندان افزایش خواهد یافت** ولی امور مالی و بانکی، اتحادیه اروپا قوانین و مقررات بریتانیا را به مدت محدودی به عنوان قوانین و مقررات اروپایی در نظر می‌گیرد

  • شهروندان از کشورهای اروپایی که در بریتانیا زندگی می کنند و شهروندان بریتانیایی که در کشورهای اتحادیه اروپا ساکن هستند درخواست کرده اند به حق اقامت آن ها احترام گذاشته شود. در حال حاضر، شهروندان می توانند به زندگی خود در این کشورها ادامه دهند اما پاسپورت حیوانات خانگی این دست افراد باطل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت؛ نگرانی‌های شدید فروشگاه‌های توزیع مواد غذایی بریتانیا

برکسیت؛ کاهش دانشجویان اروپایی در دانشگاه‌های معتبر بریتانیا

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند