جرمی کوربین متهم شد که ترزا می را «زن احمق» خوانده است

جرمی کوربین متهم شد که ترزا می را «زن احمق» خوانده است
Copyright رويترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«آقای عزیز پشت سرت را نگاه کن،‌ آنها (هم‌حزبی‌هایت) تحت تأثیر شما نیستند و این کشور هم نیست!‌»

آگهی

نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام بریتانیا خواستار آن شدند که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بابت توهین لفظی خود به ترزا می، نخست‌ وزیر این کشور عذرخواهی کند.

در جلسه روز چهارشنبه مجلس عوام بریتانیا و هنگام سخنرانی و پرسش‌های ترزا می خطاب به رهبر حزب مخالف دولت،‌ آقای کوربین در پاسخ کلماتی را زمزمه کرد که بسیاری مدعی شده‌اند عبارت «زن احمق» بوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ترزا می در جریان بحثی داغ در مجلس جرمی کوربین را خطاب قرار داده و گفت می‌دانم که فصل کریسمس است و فصل پانتومیم‌، منظورم نمایشی است که ما از سوی حزب کارگر در این مدت شاهدش بوده‌ایم!» وی افزود من به این آقای محترم می‌گویم: «پشت سرت را نگاه کن،‌ آنها (هم‌حزبی‌هایت) تحت تأثیر تو نیستند و این کشور هم نیست!‌»

ترزا می در انتهای خطابه پرشورش حاضران را خطاب قرار داد گفت: «ایشان می‌خواهد [به توافق برکسیت] رأی اعتماد بدهد؟ ... اوه بله، می‌دهد»‌ و بعد نمایندگان حزب مخالف را تحریک کرد که با او همصدا شوند: «اوه،‌ نه، نمی‌دهد!»

گرچه صدای وی در آن هنگام شنیده نمی‌شود اما دوربین‌‌های حاضر در مجلس به خوبی تصویر لحظه‌ای را که او زیر لبی عبارتی را ادا می‌کند نشان می‌دهند.

آقای کوربین در تازه‌ترین اظهار نظر خود در این باره گفت از عبارت «زن احمق» درباره نخست وزیر یا هیچ‌کس دیگر استفاده نکرده و افزود آن دسته از اعضای مجلس را که برکسیت را به پانتومیم تشبیه کرده‌اند «آدمهای احمق» خوانده است.

سخنگوی آقای کوربین اعلام کرد:‌ «وی خانم می را زن احمق نخوانده و من دلیلی برای عذرخواهی نمی‌بینم.» وی همچنین افزود: «لب‌خوانی مشکوک است و خود من چنین برداشت کردم که او گفته است «آدم‌های احمق.»

آقای کوربین پیش از این به شدت به توافق ترزا می با اتحادیه اروپا برای انجام برکسیت تاخته و آن را «حرکتی عمیقا منفی» از سوی نخست‌وزیری «درحال سقوط» توصیف کرده بود.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه بریتانیا: ترزا می راهی برای تصویب توافق برکسیت در پارلمان خواهد یافت

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت