وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های پاتریوت به ترکیه موافقت کرد

وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک های پاتریوت به ترکیه موافقت کرد
وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک های پاتریوت به ترکیه موافقت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واشنگتن همچنین به آنکارا هشدار داد که اجرایی شدن قرار خرید موشک‌های روسی می تواند فروش هواپیمای جنگی اف-۳۵ شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان) را با چالش همراه کند و تحریم‌های ایالات متحده را به همراه داشته باشد.

آگهی

وزارت امور خارجه آمریکا پس از تردیدهای اخیر در نهایت فروش هشتاد فروند موشک پاتریوت و تجهیزات دیگر نظامی مرتبط با این سیستم موشکی به ترکیه را تصویب کرد.

ایالات متحده آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که در تلاش است تا ترکیه را متقاعد کند به جای موشک‌های روسی زمین به هوای اس-۴۰۰ خرید سیستم موشکی پاتریوت را در دستور کار خود قرار دهد که توسط ریتیون، یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا و بزرگترین تولیدکننده موشک‌های هدایت شونده در دنیا ساخته می شود.

پنتاگون با اعلام موافقت وزارت خارجه آمریکا برای فروش موشک های پاتریوت به ترکیه یادآور شده است که این موضوع را به اطلاع کنگره نیز رسانده است.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه در حالی صورت می گیرد که آنکارا پایان سال ۲۰۱۷ برای تحویل موشک های اس-۴۰۰ روسی قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با مسکو به امضاء رسانده است.

بیشتر بخوانید:

خرید موشک های ساخت روسیه توسط ترکیه سبب نگرانی متحدان آنکارا در ناتو شده است. ایالات متحده آمریکا و مسئولان بلند پایه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی معتقدند که موشک های اس-۴۰۰ نبایست وارد ساختار پدافند هوایی و موشکی ناتو شود.

واشنگتن همچنین به آنکارا هشدار داده است که اجرایی شدن قرار خرید موشک های روسی می تواند خرید هواپیمای جنگی اف-۳۵ شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ( پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان) را با چالش همراه کند و تحریم های آمریکا را به همراه داشته باشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: برغم هشدار آمریکا از خرید موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نمی‌کنیم

دادستان‌های آمریکا: خبرچین اف‌بی‌آی اطلاعات دروغین درباره بایدن‌ها را از روسیه دریافت کرده بود

«توسعه سلاح فضایی» توسط روسیه؛ آمریکا: تهدیدی فوری متوجه ساکنان زمین نیست