ایالات متحده ۱۵ مامور اداره اطلاعات نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرد

ایالات متحده ۱۵ مامور اداره اطلاعات نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان وزارت خزانه‌داری اعلام کرد تحریم چند شرکت روسی، از جمله روسال و یوروسیبنرگو را پس از اطمینان از قطع همکاری آن‌ها با اولگ دریپاسکا، لغو کرده است.

آگهی

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ۱۵ مامور اداره اطلاعات ارتش روسیه (جی‌آریو) وضع کرد. واشنگتن این افراد را به «فعالیت‌های تبهکارانه» به‌ویژه در رابطه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هک سامانه اینترنتی  مبارزه با دوپینگ متهم کرده است.

دو نفر از افراد مشمول تحریم‌های جدید به مشارکت در مسموم کردن سرگی اسکریپال، جاسوس پیشین روسیه و دخترش در سالزبری بریتانیا متهم شده اند. 

پس از اعمال مجازات‌های جدید، دارایی‌هایی این افراد در ایالات متحده مسدود شده و امکان تراکنش بانکی آن‌ها با شهروندان آمریکایی هم قطع می‌شود. 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید اعلام کرد: «ایالات متحده به همکاری با شرکا و متحدانش برای برای جلوگیری از فعالیت‌های تبهکارانه روسیه، همدستان مسکو و ماموران اطلاعاتی آن‌ها ادامه خواهد داد.» 

همزمان وزارت خزانه‌داری اعلام کرد تحریم چند شرکت روسی، از جمله روسال و یوروسیبنرگو را پس از اطمینان از قطع همکاری آن‌ها با اولگ دریپاسکا، لغو کرده است. آقای دریپاسکا از میلیاردرهای نزدیک به ولادیمیر پوتین است که پیشتر در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته بود. 

از ۱۵ شهروند روس تحریم شده، ۹ تن پیشتر از سوی کمیسیون تحقیق رابرت مولر به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده متهم شناخته شده بودند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا: پاسخ خواهیم داد

آیا راه آمریکا و اروپا در ادامۀ تحریم روسیه از هم جدا می شود؟

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها