رسوایی در ایالت ایلینوی؛ حدود ۷۰۰ کشیش طی سال‌ها کودک آزاری کرده‌اند

 رسوایی در ایالت ایلینیوی؛ حدود ۷۰۰ کشیش طی سالها کودک آزاری کرده اند
رسوایی در ایالت ایلینیوی؛ حدود ۷۰۰ کشیش طی سالها کودک آزاری کرده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی پرونده ها حتی به کلی در مرحله ابتدایی رها شده و مورد رسیدگی و تحقیق قرار نگرفته اند.

آگهی

نزدیک به ۷۰۰ کشیش کاتولیک طی دهه های اخیر در ایالت ایلینوی آمریکا در معرض اتهام آزار جنسی افراد زیر سن قانونی قرار گرفته‌اند.

دادستان این ایالت شمالی آمریکا با اعلام مطلب یاد شده در گزارشی مقدماتی در این خصوص نوشت: «مرجع رسیدگی به تخلفات در کلیساهای کاتولیک نام ۱۸۵ کشیک را که تحت اتهامات جدی واقع شده اند منتشر کرده اما بررسی اسناد دسته بندی شده توسط دادستانی ایالت نشان می دهد که جدا از این افراد دست کم پانصد کشیش دیگر با اتهام های آزار جنسی بر ضد افراد کم سن و سال مواجه بوده اند.»

بررسی این پرونده ها نشان می دهد که در اغلب موارد تنها به یک اتهام مقدماتی بسنده شده و تحقیق مناسبی در خصوص آنها صورت نگرفته است. برخی پرونده ها حتی به کلی در مرحله ابتدایی رها شده و مورد رسیدگی و تحقیق قرار نگرفته اند.

دادستان ایالت ایلینوی در ادامه ضمن ابراز تاسف از اینکه عدالت در هیچ یک از این پرونده ها به درستی به اجرا درنیامده، در بیانیه ای تصریح کرد: «ما در مراحل ابتدایی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که کلیسای کاتولیک توانایی نظارت بر اجرای قوانین داخلی و رسیدگی به تخلفات درونی را ندارد.»

در این بیانیه تاکید شده است: «اتهام های آزار جنسی یاد شده، هرچند که بسیاری از آنها به زمان دور باز گردد، نمی تواند به عنوان یک مسئله داخلی تلقی و در نظر گرفته شود.»

اقدام دادستان ایالت ایلینوی برای آغاز تحقیق درباره تخلفات در کلسیای کاتولیک در حالی به صورت جدی آغاز شده است که تابستان سال جاری انتشار گزارشی تکان دهنده در خصوص سوء استفاده های اخلاقی در کلسیای پنسیلوانیا بسیار پر سرو صدا شد.

سرویس های تحقیقاتی تحت مدیریت دادستانی پنسیلوانیا دراین گزارش جزئیات بیش از سیصد مورد تخلف صورت گرفته توسط کشیش های کلیسای کاتولیک را به صورت دقیق منتشر کرده بودند. در این گزارش تاکید شده بود که بیش از هزار کودک طی ده های گذشته قربانی کشیک های متخلف در این ایالت بوده اند.

بیشتر بخوانیدرسوایی کلیسای پنسیلوانیا؛ کودکان ۷۰ سال مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفتند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک شبکه آزار جنسی کودکان با ده‌ها هزار مظنون در آلمان کشف شد

کلیسا به قربانیان کودک آزاری در آلمان غرامت می پردازد

زندان برای مادران یوتیوبر؛ ولاگرهای آمریکایی با دو میلیون فالوور چگونه لو رفتند؟