ترامپ یک گام دیگر به دیوار مکزیک نزدیک شد؛ بودجه آمریکا در آزمون سنا

ترامپ یک گام دیگر به دیوار مکزیک نزدیک شد؛ بودجه آمریکا در آزمون سنا
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با ادامه پافشاری دونالد ترامپ بر تامین بودجه ساخت دیوار مکزیک، کنگره آمریکا با عقب‌نشینی از موضع پیشین خود به لایحه بودجه سال آینده که طرح پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ساخت دیوار مرزی به آن اضافه شده بود، رای مثبت داد.

آگهی

با ادامه پافشاری دونالد ترامپ بر تامین بودجه ساخت دیوار مکزیک، مجلس نمایندگان آمریکا با عقب‌نشینی از موضع پیشین خود به لایحه بودجه سال آینده که طرح پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ساخت دیوار مرزی به آن اضافه شده بود، رای مثبت داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۰ روز پیش با رهبران حزب دمکرات‌ در خصوص تامین بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک به مشاجره علنی در حضور خبرنگاران پرداخت و آنها را تهدید کرد که در صورت عدم تائید بودجه این طرح، دولت را تعطیل خواهد کرد.

ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله شعارها و وعده‌های انتخاباتی معطل مانده آقای ترامپ است که به زعم او نقش مهمی در تامین امنیت ایالات متحده ایفاء خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:ترامپ حاضر نیست از دیوار مکزیک کوتاه بیاید

عمل به این وعده انتخاباتی تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آقای ترامپ را ناگزیر کرده تا حداکثر تلاش خود را برای تامین اعتبار ساخت دیوار مرزی را در قالب بودجه سال ۲۰۱۹ آمریکا به کار ببندد.

همچنین تا کمتر از ۹ روز دیگر دوره فعلی کنگره آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است به پایان می‌رسد و در سال نو دوره مجلس نمایندگان این کشور که اکثر کرسی‌های آن به تصرف دموکرات ها درآمده آغاز می‌شود.

در چنین شرایطی آقای ترامپ با رد پیشنهاد تصویب بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت، کنگره را برای تصویب اصلاحیه بودجه ۲۰۱۹ تحت فشار گذاشت.

در نهایت کنگرده آمریکا پنج‌شنبه شب با ۲۱۷ رای موافق در مقابل ۱۸۵ رای مخالف کلیات لایحه بودجه سال میلادی آینده را که اعتبار احداث دیوار مرزی با مکزیک نیز در آن لحاظ شده بود، تصویب کرد.

البته این مصوبه باید به تائید سنای آمریکا نیز برسد. هر چند آقای ترامپ خوشبین است که با حضور اکثریت جمهوری خواه در سنا مسیر تصویب نهایی بودجه سال آینده هموار باشد ولی چاک شومر، رهبرا اقلیت دموکرات در سنا پیش‌بینی کرده که این لایحه در سنا تصویب نخواهد شد.

رخدادی که در صورت وقوع می‌تواند دولت آمریکا را به تعطیلی بکشاند. با این حال آقای ترامپ صبح جمعه با دعوت از سران اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا به کاخ سفید، مذاکرات نهایی را با آنها به منظور جلوگیری از رد لایحه بودجه انجام داد.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان اکثریت شکننده و ۵۱ درصدی را در مجلس سنا در اختیار دارند و به همین دلیل همچنان احتمال رد لایحه بودجه آمریکا و تعطیلی دولت این کشور در نیمه شب جمعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:تولید نفت شیل به قیمت بحران مالی؛ چشم‌انداز نگران‌کننده اقتصاد آمریکا

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ مصوبه مجلس سنا را وتو می‌کند

رای مجلس نمایندگان آمریکا به لغو فرمان وضعیت فوق العاده ترامپ

ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم