مسیرهای پناهجویان برای رسیدن به اروپا در یک نگاه

مسیرهای پناهجویان برای رسیدن به اروپا در یک نگاه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مهاجران پاکستانی، افغان و عراقی و آنها که خودشان را به ترکیه رسانده‌اند اخیرا با عبور از مدیترانه، از مسیر اروپای شرقی و بالکان به اروپا می‌آیند.

آگهی

بیشتر مهاجرانی که از خاورمیانه و آفریقا راهی اروپا می‌شوند از راه مدیترانه می‌آیند. اما شمار مهاجران این مسیر اخیرا بسیار کم شده، از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون فقط ۵۹ هزار نفر از این مسیر به اروپا رسیده‌اند،‌ حال آنکه در سال ۲۰۱۵ این تعداد بیش از ۱ میلیون نفر بود.

مسیر دریایی لیبی تا ایتالیا تا سال گذشته شلوغ‌ترین مسیر مهاجرانی بود که عمدتا از نیجریه، گینه و ساحل عاج می‌رسیدند. اما دولت‌های ایتالیا و لیبی توافق کردند مهاجران این مسیر را کنترل کنند و بعد از شروع این همکاری شمار پناهجویان به شدت کاهش پیدا کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مسیر زمینی ترکیه/یونان هم که زمانی سیل مهاجران خاورمیانه را به اروپا می‌رساند حالا خلوت‌تر شده است. این مسیر دیگر برای پناهجویان سوری،‌ عراقی و افغان دیگر چندان مفید نیست.

اما مهاجرانی از مراکش، الجزایر و ساحل عاج اخیرا از راه زمینی مراکش تا اسپانیا به سوی اروپا می‌آیند مسیری که عملا تا سال ۲۰۰۰ متروک بود.

امسال ۲۳ هزار پناهجو از راه اسپانیا وارد اروپا شده‌اند حال آنکه ۱۹ هزار تن از ایتالیا و ۱۶ هزار تن دیگر از راه یونان به قاره سبز رسیده‌اند.

از سوی دیگر مهاجران پاکستانی، افغان و عراقی و آنها که خودشان را به ترکیه رسانده‌اند اخیرا با عبور از مدیترانه از مسیر اروپای شرقی و بالکان به اروپا می‌آیند.

این مهاجران پیش از آنکه به اروپا برسند گاه سال‌ها در کشورهای مختلف می‌مانند و بداقبال‌ها در دریا و کویر می‌میرند.

هزاران تن از مهاجرانی که به دنبال زندگی بهترند از سال ۲۰۱۴ تاکنون در مسیر رسیدن به اروپا جان باخته‌اند.

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری‌های قومی در مالی؛ ۳۷ غیرنظامی از اقلیت فولانی کشته شدند

نیجر؛ صحرای اغادیز از دریای مدیترانه مرگبارتر است

خلبانان داوطلب در جستجوی مهاجران سرگردان مدیترانه