تلاش جلیقه زردها برای ورود به ساختمان یورونیوز

تلاش جلیقه زردها برای ورود به ساختمان یورونیوز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از فعالان جنبش موسوم به جلیقه زردها در فرانسه& غروب دیروز مقابل در اصلی ساختمان یورونیوز در شهر لیون تجمع کردند.

آگهی

گروهی از فعالان جنبش موسوم به جلیقه زردها در فرانسه غروب شنبه مقابل در اصلی ساختمان یورونیوز در شهر لیون تجمع کردند. البته آنها اجازه نیافتند تا وارد ساختمان شوند و همان بیرون در ماندند و ساعتی بعد نیز محل را ترک کردند.

تصویری از تجمع دیروز جلیقه زردها مقابل در اصلی یورونیوز

در این ساختمان طوفان به پا خواهیم کرد

آنها تلفنی به خبرنگاران یورونیوز گفتند که بنا داشتند وارد ساختمان شده تا بتوانند پاسخ درستی به دروغ‌هایی بدهند که رسانه‌ها این روزها به آن می‌پردازند. آنها همچنین اضافه کرده‌اند که «ما بازخواهیم گشت و در این ساختمان طوفان به پا خواهیم کرد.»

جلیقه زردها حدود ساعت ۳ عصر دیروز به مقابل در اصلی یورونیوز آمدند اما اجازه ورود نیافتند. آنها برای ورود به یورونیوز یک ساعتی منتظر ماندند و پس از آن از محل ساختمان این شبکه تلویزیونی دور شدند. جلیقه زردها دیروز نه تنها در پاریس که در برخی میدان‌های اصلی شهرهای دیگر از جمله لیون و در مرکز خرید کنفلوآنس در نزدیکی یورونیوز تجمع کرده‌ بودند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جنبش جلیقه زردها در فرانسه به شکل خودجوش از پایان ماه اکتبر در شبکه‌های اجتماعی به ظهور رسید و از روز هفدهم نوامبر (۲۶ آبان) با تجمع در بزرگراه‌ها، میدان‌های اصلی شهرها و عوارضی‌ها در سرتاسر فرانسه گسترده شده است. با وجود قول مساعد امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه برای افزایش حداقل دستمزد تا ۱۰۰ یورو، هنوز جلیقه زردها در خیابان‌ها و میدان‌های حضور یافته و خواهان استعفای ماکرون هستند.

ماکرون : نیازمند اتحاد داخلی هستیم

امانوئل ماکرون پیش در آستانه سفر به کشور چاد درباره خشونت های شنبه ششم در جمع خبرنگاران گفت: «ما بیش از هر زمان دیگری به حفظ اتحاد ملی در داخل کشور نیازمندیم. در موضوع تحولات اخیر همه مسائل را از نزدیک با وزیر کشور دنبال می‌کنیم.» امانوئل ماکرون با تاکید بر لزوم برقراری نظم و آرامش خواستار تلاش دستجمعی برای تسکین شکاف بوجود آمده شد.

در اعتراض اخیر جلیقه زردها که روز شنبه در برخی شهرهای فرانسه برگزار شده بود، نزدیک به ۲۲۰ نفر مورد سوال و جواب قرار گرفته و ۸۱ نفر در سراسر فرانسه بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشریه فرانسوی: کیهان سرکوب جلیقه‌زردها را «توحش» خواند

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان