اختلاف ۷.۵ برابری حداقل دستمزدها در اتحادیه اروپا

اختلاف ۷.۵ برابری حداقل دستمزدها در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود آنکه امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه به تازگی پیشنهاد داده که اتحادیه اروپا به فکر ایجاد ساز و کاری برای رسیدن به حداقل میانگین دستمزد مشخصی در همه کشورهای عضو این اتحادیه باشد اما آمار کنونی نشان از شکاف درون اتحادیه‌ای در موضوع پرداخت حداقل دستمزدها دارد.

آگهی

با وجود آنکه امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه به تازگی پیشنهاد داده که اتحادیه اروپا به فکر ایجاد ساز و کاری برای رسیدن به حداقل میانگین دستمزد مشخصی در همه کشورهای عضو این اتحادیه باشد اما آمار کنونی نشان از شکاف درون اتحادیه‌ای در موضوع پرداخت حداقل دستمزدها دارد. به این معنا که حداقل درآمد در لوکزامبورگ ۱۹۹۹ یورو و در بلغارستان ۲۶۱ یورو است. با احتساب همین دو رقم می‌توان گفت که شکاف دستمزد میان کشورهای برخوردار و کمتر برخوردار این اتحادیه نزدیک ۷.۵ برابر است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این آمارها درآمدها را تا ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. در این گزارش به آمار ۲۲ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بررسی موضوع حداقل دستمزدها پرداخته شده است. باید این نکته را در نظر گرفت که بر اساس قوانین داخلی ۶کشور دانمارک، ایتالیا، قبرس، اتریش، فنلاند و سوئد فاقد شاخص حداقل دستمزد هستند و به همین خاطر مرکز آمار اتحادیه اروپا در جمع‌های خود به نام این ۶ کشور اشاره نکرده است.

کشورهای با حداقل دستمزد بالای هزار یورو

اما کشورهایی که حداقل دستمزد در آن بیش از هزار یورو گزارش شده شامل انگلیس با ۱۴۰۱ یورو، آلمان و فرانسه با ۱۴۹۸ یورو، بلژیک با ۱۵۶۳ یورو، هلند با ۱۵۷۸ یورو، ایرلند با ۱۶۱۴ یورو و لوکزامبورگ با ۱۹۹۹ یورو قرار گرفته‌اند.

کشورهای با حداقل دستمزد  تا ۵۰۰ یورو

کشورهای با دستمزد بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو

برخی کشورهای اتحادیه اروپا نیز حداقل دستمزد میان ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو را تجربه می‌کنند. از جمله این کشورها می‌توان به اسپانیا با ۸۵۹، اسلوونی با ۸۴۳، مالت با ۷۴۸، یونان با ۶۸۴ و پرتقال با ۶۷۷ یورو اشاره کرد. البته مقام‌های اسپانیایی به تازگی به شهروندان این کشور وعده داده اند که حداقل دستمزد را تا ۹۰۰ یورو افزایش دهد. البته امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه نیز به دنبال اعتراض جلیقه زردها در فرانسه با افزایش ۱۰۰ یورویی حداقل دستمزدها موافقت کرده است. با این حال هنوز جزییات اعمال این رقم‌ها در حقوق و درآمد افراد مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقایسه دستمزد کارگر روزمزد ایرانی و اروپایی

اتحادیه اروپا بدنبال تامین امنیت شغلی کارگران است

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟