مشاور ارشد ترامپ: تعطیلی دولت به سال جدید می‌کشد

مشاور ارشد ترامپ: تعطیلی دولت به سال جدید می‌کشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پهپاد و اینطور چیزها (برای کنترل مرزها) خیلی جالب و خیلی هم باحال است اما فقط یک دیوار خوبِ مدل قدیمی به کار می‌آید!»

آگهی

مشاور ارشد رئیس جمهوری ایالات متحده در امر بودجه اعلام کرد تعطیلی دولت این کشور احتمالا تا نخستین روزهای سال میلادی بعد ادامه خواهد یافت.

مایک مول‌وَنی، روز یکشنبه گفت‌: «به احتمال بسیار زیاد تعطیلی دولت بعد از روز ۲۸ ام دسامبر ادامه پیدا می‌کند.» وی افزود: «گمان نمی‌کنم در چند روز پیش رو کارها خیلی سریع پیش برود.»

آقای مول‌ونی که رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید است ۱۰ روز پیش به سمت مدیر کارکنان کاخ سفید منصوب شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

از آنجا که سناتورهای دموکرات با درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای بودجه لازم در ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکرده‌اند سنای این کشور روز یکشنبه تعطیلی دولت را تا ۲۸ دسامبر (جمعه هفتم دی‌ ماه) تمدید کرد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت روز یکشنبه مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، در چانه‌زنی بر سر بودجه پروژه دیوار مکزیک، به جای ۵ میلیارد دلار که خواست رئیس جمهور بود ۲/۱ میلیارد را به سنا پیشنهاد کرده است حال آنکه سنای آمریکا پیش از این اعلام کرده بود نهایتا ۱/۳ میلیارد دلار به بودجه دفاع مرزی خواهد افزود.

دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان بر موضع خود در قبال ساخت دیوار مکزیک پافشاری کرد

در حالیکه برخی مقامات آمریکایی امیدوار بودند تا روز یکشنبه توافقی میان سنا و رئیس جمهور حاصل شود دونالد ترامپ بر موضع خود پافشاری کرد و گفت برای جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر و ورود خلافکاران «تنها راه» ساخت دیوار مرزی است.

ضمن توییتی درباره کنترل مرزی نوشت:‌ «پهپاد و اینطور چیزها (برای کنترل مرزها) خیلی جالب و خیلی هم باحال است اما فقط یک دیوار خوبِ مدل قدیمی به کار می‌آید!»

تعطیلی دولت در ایالات متحده بی‌سابقه نیست و معمولا هر دو حزب سیاسی کشور یکدیگر را به خاطر چنین امری سرزنش کرده، تلاش دارند تعطیلی دولت را به گردن رقیب بیاندازند.

هنگام تعطیلی دولت‌،‌ حدود ۴۰۰ هزار تن از کارکنان بخش‌های کلیدی دولت تا زمان بازگشایی ادارات بدون حقوق می‌مانند. گرچه حقوق معوقه آنان پس از از سرگیری کار پرداخت می‌شود.

این در حالی است که نیروهای پلیس،‌ کنترل مرزی، ادارات پست دولتی و فرودگاه‌ها در زمان تعطیلی دولت فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد