ترکیه بخش دیگری از یگان‌های نظامی خود را به مرز سوریه منتقل کرد

عکس از رویترز
عکس از رویترز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویترز به نقل از خبرگزاری دمیرورن ترکیه گزارش کرده که کاروان نظامی ترکیه شامل ۱۰۰ دستگاه کامیون و ادوات نظامی سحرگاه یکشنبه راهی منطقه شده اند.

آگهی

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری دمیرورن ترکیه از انتقال ۱۰۰ وسیله نقلیه شامل کامیون و ادوات نظامی به منطقه مرزی سوریه خبر داد. تصاویر ویدیویی مربوطه کاروان نظامی ترکیه را در مسیر منتهی به کلیس نشان می دهد.

تشدید فعالیت نظامی ترکیه درست چند روز پس از آن رخ می دهد که رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و خروج نیروهای نظامی‌اش از سوریه بنا دارد عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده با شبه‌نظامیان کرد یگان‌ مدافع خلق (ی.‌پ.‌گ) در شمال سوریه را به تعویق بیندازد. وزیر خارجه ترکیه هم تعویق عملیات موسوم به شرق فرات را تایید کرده بود.

آنکارا یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را در واقع یک سازمان «تروریستی» می‌داند و انشعابی از حزب کارگران کردستان (پ.کا.کا) که از سال ۱۹۸۰ شورش‌هایی را در ترکیه انجام داده است. ترکیه دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون را در سوریه توامان علیه یگان‌های مدافع خلق (ی.‌پ.‌گ) و داعش انجام داده است.

تجهیز نظامی مرزهای مشترک با سوریه

این خبرگزاری ترکیه‌ای همچنین گفته که کاروان نظامیان ترکیه به سمت مناطق مرزی کلیس در استان جنوبی هاتای در حرکت است. این کاروان نظامی شامل تانک‌ها، خمپاره‌انداز و مسلسل و همچنین اتوبوس‌های حامل کماندوهای ترکیه هستند. بخشی از تجهیزات و نیروهای نظامی در بخش‌های مرزی مستقر خواهند شد و این در حالیست که به ادعای منابع ترک برخی دیگر نظامیان از طریق منطقه البیلی وارد خاک سوریه شده‌اند.

البیلی در ۴۵ کیلومتری شهر شمالی منبج سوریه واقع شده است. منبج در واقع نقطه اصلی درگیری‌ها میان آنکارا و واشنگتن بوده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش از این به آمریکا هشدار داده بود در صورتی که آنها شبه نظامیان کرد یگان مدافع خلق کردستان (ی.پ.گ) را از شهر منبج خارج نکنند به این شهر حمله خواهد کرد.

پراکندگی کُردها در منطقه منبع خبرگزاری فرانسه

نگرانی سناتور جمهوری‌خواه از وضعیت متحدان کُرد

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی در حساب رسمی توئیترش هشدار داده که خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه موضع کُردها به عنوان متحدان آمریکا را در برابر ترکیه تضعیف می‌کند. او در چند توئیت مختلف به همراهی کردها با نیروهای نظامی آمریکا اشاره داشت و این پرسش را پیش‌روی دونالد ترامپ مطرح کرده بود که آیا فکر کرده‌ایم که با خروجمان از سوریه چه پاسخی به مردم خواهیم داد؟ در مورد دفاع از متحدان کُردمان در منطقه باید به مردم چه بگوییم. آیا اصلا به فکر برنامه‌ای برای حمایت از متحدان خود پس از خروج نیروهای نظامی از سوریه هستیم.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار هنیه با اردوغان؛ آیا ترکیه نقش قطر را در میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل برعهده می‌گیرد؟

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

هفته کاری چهار روزه و بازدهی کارمندان، شرکتی در ترکیه‌ از مزایای آن می‌گوید