خشونت های قومی میلیون‌ها نفر را در اتیوپی آواره کرده است

خشونت های قومی میلیون‌ها نفر را در اتیوپی آواره کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوس استیلیانیدز، کمیسر اروپا در امور کمک های بشردوستانه و مدیریت بحران که به تازگی از یک اردوگاه آوارگان در اتیوپی دیدن کرده از اختصاص کمکی ۸۹ میلیون یورویی برای سامان دادن به وضعیت آوارگان خبر داده است.

آگهی

اتیوپی در حال حاضر با یکی از سریع ترین و شدید ترین بحران های انسانی جهان در زمینه آوارگی و فرار افراد از کشورهای زادگاه خود روبرو است.

حدود سه میلیون تن از ساکنان این کشور طی هجده ماه گذشته مجبور شده اند به دلیل تشدید خشونت های قومی از محل سکونت خود متواری شوند.

کولوجی، یکی از اردوگاه های شرق این کشور بیش هشتاد هزار آواره اتیوپیایی را در خود جای داده است. این افراد اغلب سومالیایی تبار هستند و از بیم خشونت‌های نژادی به این ارودگاه پناه آورده اند که در نزدیکی مرز سومالی واقع شده است.

بر اساس تازه ترین گزارش‌ها هر روز خانواده هایی به افراد ساکن در این ارودگاه افزوده می شود در حالی که ساکنان فعلی همچنان نیازمند کمک های انسانی هستند و حتی برای تامین غذا و مایحتاج اولیه زندگی با مشکلات حاد مواجه اند.

یکی از افراد ساکن در اردوگاه می گوید: «من به دلیل تنش ها و خشونت های نژادی حدود دو سال پیش از خانه متواری شدم. من در اورومیا به دنیا آمدم و خانواده ام قرن ها در این منطقه ساکن بودند؛ وقتی دو برادر و بسیاری از حیواناتم را از دست دادم، تصمیم به خروج این منطقه گرفتم.»

یکی از زنان ساکن در اردوگاه نیز می گوید: «وقتی در معرض حمله قرار گرفتیم همه داشته های خود از جمله حیوانات را گذاشتیم و فرار کردیم. بسیاری از ما همسران و فرزندان خود را از دست داده اند.»

آوارگان اتیوپیایی در این اردوگاه همگی بر شرایط دشوار زندگی کنونی خود تاکید دارند و می گویند از همه چیز محروم هستند.

کریستوس استیلیانیدز، کمیسر اروپا در امور کمک های بشردوستانه و مدیریت بحران که به تازگی از این اردوگاه دیدن کرده از اختصاص کمکی ۸۹ میلیون یورویی برای سامان دادن به وضعیت آوارگان خبر داده است.

به گفته این کمیسر اروپایی کمک مالی یاد شده نه تنها بخشی از نیازهای افراد ساکن در این اردوگاه را تامین خواهد کرد بلکه وضعیت یک میلیون آواره ای که از کشورهای همسایه به این منطقه آمده اند را نیز سر و سامان خواهد داد و برای مقابله با فجایع طبیعی نظیر خشکسالی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این کمیسر اروپایی قبرسی تبار در ادامه می گوید: «همانطور که می دانید اتیوپی با تحولات و تغییرات عمیق سیاسی روبرو است و اتحادیه اروپا برای حمایت از اصلاحات بزرگ در این کشور در اینجا حضور یافته است.»

دولت اتیوپی برای بهبود اوضاع در این کشور همکاری گسترده‌ای را با نهادهای بین المللی آغاز کرده است. با این وجود نهاد های بین المللی خواهان یک ارزیابی مستقل از نیازهای موجود در مناطق حساس هستند و تلاش دارند تدابیری پیشگیرانه را برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن ساکنان جهت بازگشت به مناطق پرخطر به کار بندند.

خبرنگار یورونیوز گزارش خود از اردوگاه آوارگان اتیوپیایی در شرق این کشور را اینگونه به پایان می برد: «دولت جدید اتیوپی تحت ریاست آبی احمد، نخست وزیر این کشور از زمان به قدرت رسیدن گام‌های مثبت و چشمگیری در جهت اعاده حقوق بشر برداشته است. این رهبر جوان همچنین تلاش های زیادی در جهت یکپارچه سازی جامعه متکثر در کشورش برداشته است.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نزدیک به ۵۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ در کشورهای خود آواره شده‌اند

انفجار در گردهمایی نخست وزیر اتیوپی ۸۳ زخمی بر جای گذاشت

مهاجران اخراجی اتیوپی از سرکوب شدید سعودی‌ها می‌گویند