دستور اداره حفاظت مرزی آمریکا: همه کودکان مهاجر بازداشت شده کنترل پزشکی شوند

دستور اداره حفاظت مرزی آمریکا: همه کودکان مهاجر بازداشت شده کنترل پزشکی شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلیپ پسر بچه ۸ ساله دومین کودکی است که در یک ماه گذشته در بازداشتگاههای مرزی آمریکا فوت می کند. ژاکلین کال ۷ ساله اوایل ماه جاری در بازداشتگاه نیروهای مرزی آمریکا فوت کرده بود.

آگهی

در پی مرگ دومین کودک مهاجر بازداشت شده از سوی اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا، این اداره دستور داده است تا تمام کودکانی که در بازداشت به سر می برند مورد کنترل پزشکی قرار گیرند.

این اداره همچنین از آژانس‌های دولتی برای فراهم کردن کمک‌های پزشکی برای مهاجرانی که بازداشت شده‌اند درخواست کمک کرده است.

یک کودک مهاجر گواتمالایی که از روز ۱۸ دسامبر به همراه پدرش توسط ماموران مرزی آمریکا بازداشت شده بود، روز سه شنبه در جریان انتقال به بیمارستان درگذشت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این کودک که فیلیپ آلونزو نام داشت به گفته یکی از ماموران این بازداشتگاه روز دوشنبه ۲۴ دسامبر دچار حالت تهوع شده بود. به گفته ماموران این کودک پیش از این دوبار بستری شده بود اما روز دوشنبه بعد از انتقال به بیمارستان و در حدود نیمه شب جان باخت.

این پسر بچه ۸ ساله دومین کودکی است که در یک ماه گذشته در بازداشتگاههای مرزی آمریکا فوت می کند. ژاکلین کال ۷ ساله که اوایل ماه جاری در بازداشتگاه نیروهای مرزی آمریکا فوت کرده بود این هفته برای خاکسپاری به روستای خود در گواتمالا بازگردانده شد.

اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا بطور رسمی اعلام نکرده است چه تعداد کودک در بازداشت نیروهای مرزی آمریکا هستند اما این اداره هر ماه نام هزاران کودک را که به تنهایی یا با والدینشان از مرز عبور می کنند، ثبت می کند.

وکلای مهاجرت و گروههای حقوق بشری، اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا را به خاطر مرگ این کودک به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

عفو بین الملل آمریکا بعد از این حادثه گفته است که دولت دونالد ترامپ باید سیاستهای کنونی‌اش را در ارتباط با مهاجران و پناهجویان در نقاط مرزی فورا متوقف کند و مانع آسیب دیدن بیشتر کودکان شود.

فیلیپ و پدرس برای یک هفته در بازداشت اداره مرزی آمریکا بوده‌اند که از نگاه کارشناسان دوره ای طولانی‌ به شمار می رود و اداره مرزی آمریکا هنوز توضیحی برای این بازداشت طولانی ارائه نداده‌اند. این در حالی است که اداره حفاظت مرزی آمریکا باید تنها ۷۲ ساعت مهاجران غیرقانونی را در بازداشت نگه دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سیاست‌های سختگیرانه‌ای علیه مهاجران غیرقانونی به اجرا گذاشته است.

در ماههای گذشته کاروانی از مهاجران آمریکای لاتین که از فقر و خشونت در کشورهایشان گریخته‌اند با عبور از مکزیک خود را به مرز آمریکا رسانده‌اند با این حال مقامات آمریکایی اجازه ورود به آنها را نمی دهند و برخی از آنها که بطور غیرقانونی از مرز عبور می کنند گرفتار بازداشتگاههای حفاظت مرزی آمریکا می شوند.

برخورد سختگیرانه دولت ترامپ با مهاجران سبب شده است که برخی از قوانین از جمله ساعات بازداشت مهاجران غیرقانونی عملا رعایت نشود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دختر مهاجر گواتمالایی در مرز آمریکا؛ پدر شکایتی ندارد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟