انتقاد رهبران عراق از سفر ترامپ: دوران اشغال گذشته است

انتقاد رهبران عراق از سفر ترامپ: دوران اشغال گذشته است
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صباح الساعدی، رهبر فراکسیون پارلمانی «اصلاح» خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمان عراق شد.

آگهی

رهبران گروههای مختلف عراق روز چهارشنبه از سفر نامنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کشورشان انتقاد کردند.

اعضای پارلمان عراق ضمن ارزیابی این سفر به عنوان «نقض حق حاکمیت» کشورشان از لغو دیدار رئیس جمهوری ایالات متحده با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق خبر دادند.

صباح الساعدی، رهبر فراکسیون پارلمانی «اصلاح» خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمان شد. به گفته وی پارلمان عراق باید برای «بحث درباره نقض آشکار حق حاکمیت عراق و توقف اقدامات تهاجمی ترامپ» تشکیل جلسه بدهد. صباح الساعدی تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا «باید حد خودش را بداند زیرا دوران اشغال عراق گذشته است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

فراکسیون پارلمانی البناء به ریاست هادی العامری نیز از سفر رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد. در بیانیه این فراکسیون آمده است: «سفر ترامپ نقض فاحش و واضح هنجارهای دیپلماتیک است و نشان‌دهنده رفتار تحقیرآمیز او و خصومتش در مواجهه با دولت عراق است.»

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرده است که مقامات آمریکا او را پیش از ورود دونالد ترامپ به خاک عراق از برنامه سفر رئیس جمهوری ایالات متحده آگاه کرده بودند.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی و دونالد ترامپ در جریان این سفر با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. دلیل عدم ملاقات آنها با یکدیگر «اختلاف نظر در مورد نحوه انجام دیدار» بوده است.

بنا به گفته اعضای پارلمان دیدار مقامات آمریکا و عراق در مورد محل ملاقات دو طرف با یکدیگر اختلاف نظر داشتند. بنا به گفته آنها دونالد ترامپ پیشنهاد کرده بود که در پایگاه هوایی الاسد با نخست وزیر عراق دیدار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر از پیش اعلام نشده مایک پمپئو به عراق

بی احتیاطی ترامپ احتمالا هویت نیروهای ویژه آمریکا را فاش کرده است

واکنش بحرین به سخنان نوری المالکی در انتقاد از سرکوب شیعیان