کمسیر سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهزاده دبی «پریشان و آشفته» است

 کمسیر سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهزاده دبی «پریشان و آشفته» است
کمسیر سابق حقوق بشر سازمان ملل: شاهزاده دبی «پریشان و آشفته» است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مری رابینسون پانزدهم دسامبر با پرنسس دبی دیدار و تلاش کرد تا در جهت رفع مشکلات خانوادگی به وی کمک کند. این ملاقات در حالی صورت گرفت که برخی از سازمان های مدافع حقوق بشر پیشتر نسبت به وضعیت پرنسس اماراتی ابراز نگرانی کرده و از دولت دبی خواسته بودند اطلاعاتی از وی در اختیارشان قرار دهد.

آگهی

لطیفه، شاهزاده دبی که ماه مارس گذشته تلاش کرده بود از امارات بگریزد «آشفته و پریشان» اما تحت مراقب خانواده و درمان پزشکی خود است.

مری رابینسون، کمسیر سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد و رئیس جمهور پیشین ایرلند که به تازگی با دختر حاکم دبی ملاقات داشته روز پنجشنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که وی از یک بیماری جدی رنج می برد و تحت درمان های روحی است.

شاهزاده شيخه لطيفه، دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ماه مارس با انتشار ویدیویی بر روی یوتیوب اعلام کرده بود از بد رفتاری پدر طاقتش سر آمده و قصد دارد از امارات بگریزد. او پس از انتشار این ویدیو برای مدتی ناپدید شد و رسانه ها از متواری و گم شدن دختر حاکم دبی خبر دادند.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها که این ماجرا را از نزدیک دنبال می کردند لطیفه به همراه مربی فنلاندی ورزش های رزمی خود با خودرو راهی عمان می شود و از آنجا سوار بر یک قایق کوچک خود را به آب‌های بین‌المللی در دریای عمان می رساند، جایی که یک کشتی تفریحی بادبانی انتظارش را می کشید.

لطیفه آل مکتوم در نهایت با مساعدت اینترپل در آب های ساحلی هند دستگیر و ماه آوریل به دبی بازگردانده می شود.

مری رابینسون، کمسیر سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد پانزدهم دسامبر با پرنسس دبی دیدار و تلاش کرد تا در جهت رفع مشکلات خانوادگی به وی کمک کند. این ملاقات در حالی صورت گرفت که برخی از سازمان های مدافع حقوق بشر پیشتر نسبت به وضعیت پرنسس اماراتی ابراز نگرانی کرده و از دولت دبی خواسته بودند اطلاعاتی از سرنوشت وی در اختیارشان قرار دهد.

عکس هایی از ملاقات مری رابینسون و شاهزاده دبی روز بیست و چهارم دسامبر دراختیار رسانه ها قرار گرفت و به صورت عمومی منتشر شد.

مری رابینسون و صرف نهار به همراه خانواده حاکم دبی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، خانم رابینسون در جریان یک میهمانی ناهار که به همین مناسبت با خانواده آل مکتوم سپری کرد متوجه رفتار مناسب نزدیکان لطیفه از جمله همسر امیر دبی با او شد.

خانم رابینسون در خصوص نگرانی های موجود در باره مشکلات لطیفه به شبکه بی بی سی گفته است که «وضعیت بسیار پیچیده است و نگرانی ها را درک می کنم اما این یک مسئله خانوادگی است و او اکنون با رفتار مناسب و مراقبت نزدیکان خود روبروست.»

رئیس جمهوری سابق ایرلند همچنین تاکید کرد که سازمان های حقوق بشری و افرادی چون میشل باشله، کمیسر فعلی حقوق بشر سازمان ملل متحد و کن روث، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر را در جریان این موضوع قرار داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر تازه‌ای منسوب به دختر حاکم دبی بعد از ماه‌ها بی خبری منتشر شد

اظهار «ناامیدی» دیده‌بان حقوق بشر از رویکرد ماکرون

کمک حاکم دوبی برای خرید کلیسایی در انگلستان