نجات ۳۰۸ پناهجوی سرگردان در مدیترانه؛ اسپانیا مقصد نهایی پناهجویان غیرقانونی

نجات ۳۰۸ پناهجوی سرگردان در مدیترانه؛ اسپانیا مقصد نهایی پناهجویان غیرقانونی
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک کشتی امداد اسپانیایی روز جمعه موفق شد، یک گروه ۳۰۸ نفره از مهاجران را که از هفته گذشته در دریایی مدیترانه سرگردان بودند، نجات دهد.

آگهی

یک کشتی امداد اسپانیایی روز جمعه موفق شد تا یک گروه ۳۰۸ نفره از مهاجران را که از هفته گذشته در دریایی مدیترانه سرگردان بودند، نجات دهد.

قایق حامل این مهاجران پس از آن که ایتالیا و مالت از پذیرش آن سرباز زده بودند، در دریا سرگردان شده بود. پناه‌جویان حاضر در این قایق از لیبی عازم ایتالیا شده بودند.

صلیب سرخ با همکاری پلیس اسپانیا قایق پناه‌جویان را پس از شناسایی به بندر الجزیراس در جنوب اسپانیا هدایت کردند. این پناه‌جویان سپس در چادرهای موقت اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید:مسیرهای پناهجویان برای رسیدن به اروپا در یک نگاه

هر چند تعداد پناهجویان به مقصد اروپا از سال ۲۰۱۶ به این سو سیر نزولی به خود گرفته ولی اسپانیا در این مدت با رشد ورود پناه‌جویان غیرقانونی مواجه شده است. طی سال جاری میلادی اسپانیا هر هفته شاهد ورود یک‌هزار پناه‌جوی غیرقانونی بوده و به مقصد اصلی پناه‌جویان غیرقانونی در اروپا بدل شده است.

گشاده‌دستی دولت سوسیالیست اسپانیا در مقابل پناه‌جویان غیرقانونی موجب بروز نارضایتی‌هایی به ویژه در استان‌های جنوبی این کشور شده است. به طوری که طی انتخابات محلی در منطقه آندلس که اخیرا برگزار شد، راستگراهای افراطی مخالف مهاجرت، برای اولین بار از ۱۹۷۰ تاکنون، پیروز شدند.

بیشتر بخوانید:درباره سند بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل چه می‌دانیم؟

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بروکسل؛‌ بیش از یک ماه اعتصاب غذای پناهجویان در اعتراض به عدم رسیدگی دولت

تظاهرات علیه پیمان مهاجرتی سازمان ملل در بلژیک

اروپا برای حل بحران مهاجرت به تونس وعده سرمایه‌گذاری داد