میت رامنی: گفتار و رفتار ترامپ در جهان واهمه ایجاد کرده است

میت رامنی: گفتار و رفتار ترامپ در جهان واهمه ایجاد کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«انتصاب‌ افراد کم‌تجربه در مناصب ارشد و ترک متحدانی که در کنار ما می‌جنگند ریاست جمهوری او را نازل نشان می‌دهد.»

آگهی

میت رامنی، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را به ایجاد واهمه در جهان محکوم کرد.

سناتور منتخب ایالت یوتا از حزب جمهوریخواه در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در نشریه واشنگتن پست منتشر شد اقدامات اخیر دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آقای رامنی نوشت:‌ «انتصاب‌ افراد کم‌تجربه به مناصب ارشد،‌ ترک متحدانی که در کنار ما می‌جنگند،‌ و ادعای بی‌فکرانه رئیس جمهور مبنی بر اینکه آمریکا مدتها در امور جهان «پپه» بوده است، همه و همه ریاست جمهوری او را نازل نشان می‌دهد.»

وی افزود: «گفتار و رفتار ترامپ در جهان واهمه ایجاد کرده است.»

کاخ سفید به اظهارات آقای رامنی واکنش فوری نشان نداده است.

این در حالی است که وی بناست فردا پنج‌شنبه رسما کار خود را به عنوان سناتور ایالت یوتا آغاز کند. دونالد ترامپ در ماه فوریه از نامزدی میت رامنی برای انتخابات مجلس سنا حمایت کرده بود.

آقای رامنی پیش از این و همزمان با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ وی را «شیادی» خوانده بود که «مردم آمریکا را به بازی گرفته است.» ترامپ در آن زمان در پاسخ گفت که رامنی در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ در مقابل باراک اوباما «مثل سگی که به او قلاده بزنند» شده بود.

اما با وجود انتقاد رامنی، ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای کوتاه زمانی نامزدی وی برای وزارت خارجه خود را منتفی نمی‌دانست.

بیشتر بخوانید:‌

[ملاقات میت رامنی و دونالد ترامپ؛ سکوت رامنی درباره پیوستن به تیم رئیس جمهوری منتخب](ملاقات میت رامنی و دونالد ترامپ؛ سکوت رامنی درباره پیوستن به تیم رئیس جمهوری منتخبhttps://fa.euronews.com/2016/11/19/trump-holds-far-reaching-talks-with-critic-romney)

میت رامنی پیش از این از آزادی مطبوعات در برابر حمله‌های ترامپ که برخی رسانه‌ها را «دشمن مردم» خوانده بود دفاع کرده و گفته بود:‌ «رسانه برای جمهوریت، آزادی در داخل و خارج و نیز امنیت ملی ما ضروری است.»

هنوز مشخص نیست آیا رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده در انتخابات سال ۲۰۲۰ برای تحکیم نامزدی خود در حزب جمهوریخواه با رقابت جدی درون حزبی روبه‌روست یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میت رامنی، شگفتی مبارزات انتخاباتی آمریکا

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت