مرگ ۵ سرباز مرزی افغانستان در حمله طالبان

عکس از رویترز      سلفی گرفتن مردم با یکی از نیروهای طالبان در کابل
عکس از رویترز سلفی گرفتن مردم با یکی از نیروهای طالبان در کابل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هدف از این حمله طالبان در واقع نظامیان مشاور ایتالیایی حاضر در خاک افغانستان بوده است.

آگهی

مقام‌های پلیس افغانستان روز چهارشنبه اعلام کردند که طالبان توانسته پاسگاه مرزی ارتش افغانستان را منفجر کند. در این انفجار ۵ سرباز کشته شده‌اند. ستیزه‌جویان طالبان مواد منفجره را که در یک تونل زیر یک پاسگاه نظامی جاسازی کرده بودند، منفجر کرده‌اند. هدف از این حمله طالبان در واقع نظامیان مشاور ایتالیایی مستقر در این پاسگاه مرزی بوده‌ است.

پیش از این ۶ سرباز دیگر ارتش افغانستان روز سه‌شنبه در حملات طالبان زخمی شده بودند. به گفته محمد اشرف وطندوست، سخنگوی پلیس این حادثه در بخش میوند در ولایت قندهار اتفاق افتاده است. قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان نیز خطاب به نیروهای طالبان گفت که باید تا بیرون انداختن دولت افغانستان و وضع قوانین سخت‌گیرانه اسلامی به مبارزه خود ادامه دهند.

ایتالیایی‌ها هدف حمله طالبان بودند

نیروهای مرزبانی افغانستان روز چهارشنبه توانستند حمله به مشاوران نظامی ایتالیایی را یک در در پایگاه شبه نظامی در ولایت غربی هرات خنثی کنند. نورالله قدری، فرمانده سپاه نظامی ظفر ۲۰۷ نیز گفت دو مهاجمی که به پایگاه نیروهای مرزی نفوذ کرده بودند در واقع هدفشان کشتن نیروهای نظامی ایتالیایی بود. وی افزود: «ایتالیایی‌ها بدون زخمی شدن فرار کرده‌اند و یکی از مهاجمان بلافاصله زخمی شد و دیگری نیز دستگیر شده است.» نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در افغانستان در واقع بخشی از نیروهای ناتو به شمار می‌روند که ماموریتشان آموزش و مشاوره نیروهای نظامی افغان در چهار ولایت غربی این کشور است. ایتالیا ۸۹۵ سرباز در افغانستان دارد. مقام‌های مسوول در سفارت ایتالیا در کابل برای اعلام نظر فوری در دسترس نبودند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله طالبان به یک پایگاه نظامی در ولایت وردک ۱۲۶ کشته بر جا گذاشت

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اقامتگاه کارمندان خارجی در کابل دست‌کم ۴ کشته برجا گذاشت

ناتو؛ فن‌آوری‌های نوظهور برای مقابله با تهدیدهای جدید